  • 1. Data: 2007-08-02 14:45:40
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "mrjozo" <m...@g...com>

    Witam,

    wykonalem zlecenie (serwis www) dla firmy i otrzymałem wynagrodzenie brutto.
    Teraz potrzebuję podpisać umowę o dzieło - nie chce się jednak zgodzić na
    odstąpienie wszystkich praw do skyptu a jedynie "odsprzedać licencję" tym
    sam klient może tą licencję sprzedać komuś innemu. Jeśli w umowie będzie
    stwierdzone, że "nie mogę rozpowszechniać tego kodu ani kopiować" to ja
    zostanę pozbawiony praw autorskich tak? Jak sformułować paragraf, który
    pozowoliłby zleceniodawcy na odsprzedanie tylko jednej kopii a mi na
    mozliwosc dalszego uzytkowanie kodu?

  • 2. Data: 2007-08-02 21:02:12
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "mrjozo" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > paragraf, który pozowoliłby zleceniodawcy na odsprzedanie tylko jednej
    > kopii a mi na mozliwosc dalszego uzytkowanie kodu?

    Określić w umowie pole użytkowania skryptu jedynie do danej domeny, bez
    możliwości przeniesienia jej pod inny adres bez zgody autora. Nie wspominać
    natomiast o przeniesieniu na zlecającego innych praw do skryptu.

    ----------
    Forum Prawników- bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2007-08-03 20:19:02
    Od: "mrjozo" <m...@g...com>

    Jednak musiałem przekazać wszystkie prawa do skryptu na Zamawiającego. Czy
    powinien on za mnie wpłacić zaliczke po odliczeniu 20% czy 50% (prawa

    autorskie) ? Czy dopiero ja w zeznaniu rocznym to wygzekwuję?

    Co mogę sobie odliczyć od podatku? (np. kupno jakiegos programu? )

  • 4. Data: 2007-08-06 07:11:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 22:19:02 +0200, mrjozo napisał(a):

    > Czy
    > powinien on za mnie wpłacić zaliczke po odliczeniu 20% czy 50% (prawa
    > autorskie) ?

    A ile % napisałeś mu na rachunku?