  • 1. Data: 2007-08-02 15:22:36
    Temat: Opłata od pozwu o ochronę dóbr osobistych
    Od: "Sewer" <s...@g...pl>

    Przeczytałem w ustawie o kosztach, że od pozwu o ochronę dóbr osobistych pobiera się
    opłate w wysokośći 600 zł. Jednak w pozwie okresla się także kwotę dochodzonego
    roszczenia o prawa majątkowe odszkodowanie-zadośćuczynienie, jeśli ma to być kwota
    10.000 to czy od pozwu trzeba wnieść 5% od czyli 500 zł plus dodatkowo 600 zł (razem
    1100)?

    Sewer

  • 2. Data: 2007-08-03 07:44:06
    Temat: Re: Opłata od pozwu o ochronę dóbr osobistych
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sewer" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    witam!

    przepis art.12 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych wyraznie
    stanowi, że opłatę stałą pobiera się (...) niezależnie od watości przedmiotu
    sporu lub wartości przedmiotu zaskarżenia; oznacza to, że jeżeli na
    podstawie art.26 ust.1 pkt 3 w sprawie o ochronę dóbr osobistych jest opłata
    stała i wynosi ona 600,00zł, to tylko taką opłatę nalezy złożyć, nic ponad
    to; zatem wpłacasz 600,00zł

    pzdr