  • 1. Data: 2007-08-02 13:46:52
    Temat: ile wezwań do zapłaty wysłać ?
    Od: "niewazne" <c...@w...pl>

    witam.
    ile wezwań do zapłaty powinien dostać dłużnik przeed skierowaniem sprawy do
    sądu grodzkiego o wydanie nakazu zapłaty w postępownaniu upominawczym? czy
    jedno czy dwa ( w stylu wezwanie do zapłaty i ostateczne wezwanie do
    zapłaty)

    proszę również o podstawę prawną.

    zibi

  • 2. Data: 2007-08-02 13:48:49
    Temat: Re: ile wezwań do zapłaty wysłać ?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    niewazne pisze:
> [...]
    > sądu grodzkiego o wydanie nakazu zapłaty w postępownaniu upominawczym? czy
    > jedno czy dwa ( w stylu wezwanie do zapłaty i ostateczne wezwanie do

    Jedno.

    > proszę również o podstawę prawną.

    Brak obowiązku wysyłania dwóch.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-05 13:12:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Liwiusz napisał(a) :

    > Jedno.

    Zgodnie z art.xx ?
    Żadnego. Formalnie. Dłużnik wie, że ma coś zapłacić. Termin dawno
    minął. Tyle, że wysyłając wezwanie (za potwierdzeniem odbioru)
    możesz wykazać się dodatkową dobrą wolą w celu polubownego
    rozstrzygnięcia sporu.

    > Brak obowiązku wysyłania dwóch.

    i jednego.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 4. Data: 2007-08-05 13:17:13
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 05 Aug 2007 15:12:37 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > Tyle, że wysyłając wezwanie (za potwierdzeniem odbioru) możesz wykazać
    > się dodatkową dobrą wolą w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu.

    Jedno należy, mimo braku obowiązku w jakimkolwiek przepisie. Rzecz w tym,
    że jeśli po otrzymaniu pozwu pozwany uzna powództwo, to będzie to
    przyjęte jakby sprawę wygrał i dostanie koszty.
    Chyba że na fakturze jest wzmianka, że nie zastępuje ona takie wezwanie,
    ale nie wiem czy to działa na wszystkie sądy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/2007/07/30/moje-allegro