  • 1. Data: 2004-04-13 07:46:24
    Temat: Umowa o dożywocie !!!
    Od: "JK" <j...@t...gliwice.pl>

    Czy może mi ktoś doradzić w następującej sprawie ?
    Chodzi o zmianę postanowienia sądowego w sprawie przeniesienia prawa
    własności do 1/2 nieruchomości osoby ubezwłasnowolnionej (moja babcia)
    pozostającej pod stałą opieką.
    Wystąpił o taką zgodę prawny opiekun babci (mój ojciec) i ją otrzymał,
    jednakże konieczne jest zawarcie pomiędzy mną a babcią umowy o dożywocie i
    wpisanie jej do księgi wieczystej. Dla wyjaśnienia dodam, że posiadam już
    1/2 tej nieruchomości (w wyniku postępowania spadkowego) oraz ze
    nieruchomosc nie jest obecnie zamieszkana ze względu na jej stan
    techniczny - wymagany jest gruntowny i natychmiastowy remont. Babcia od roku
    mieszka z moimi rodzicami gdyż wymaga całodobowej opieki a w opisywanej
    nieruchomości nie ma warunków by mieszkać: brak ciepłej wody, wc, łazienki,
    ogrzewania, są nieszczelne przewody kominowe i zaczął przeciekać dach.
    Chciałem wziąźć kredyt hipoteczny na remont, lecz ze względu na obciążenie
    księgi wieczystej wpisem o dożywociu nie ma szans bym go dostał.

    W tej sytuacji chciałem zapytać czy mogłbym wystąpić do sądu o inne
    zabezpieczenie interesów babci, np: dożywotnia renta, lub wpisania umowy o
    dożywocie w księdze wieczystej innej nieruchomości, w tym wypadku chodzi o
    dom moich rodziców u których mieszka - oczywiście za zgodą rodziców. Jakie
    mam szanse, że sąd wyrazi na to zgodę, jak wygląda to z punktu prawnego.
    Proszę o porodę i zgóry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Janusz

  • 2. Data: 2004-04-13 09:27:53
    Temat: Re: Umowa o dożywocie !!!
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    JK wrote:

> [...]
    > dożywocie w księdze wieczystej innej nieruchomości, w tym wypadku chodzi o
    > dom moich rodziców u których mieszka - oczywiście za zgodą rodziców.

    Nie powinno byc problemow.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-13 09:56:30
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    JK wrote:

    > Czy taka renta jest również wpisywana do księgi wieczystej danej
    > nieruchomości ?
    > Aby dostać kredyt III rozdział musiałby być wolny od zapisów.
    > Pozdrawiam
    > Janusz

    moze zmienic bank ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-13 10:04:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    JK wrote:

    > Na jaki ? - chętnie zmienię
    > Janusz

    zapytaj doradce...

    sa firmy ktore robia to bezplatnie..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-13 10:29:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    JK wrote:

    > Możesz powiedziec coś więcej.... jakiego doradcę...
    > pozdr
    > Janusz

    No wlasciwie tu nie miejsce na reklamy ale zobacz.

    www.expander.pl

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-13 10:30:46
    Od: "JK" <j...@t...gliwice.pl>