  • 1. Data: 2004-04-13 06:21:37
    Temat: formularz P/pozew
    Od: e...@n...public.pl (Janek)

    Witam,

    jako osoba fizyczna (DG) chcialbym zlozyc pozew
    do sadu gospodarczego o nakaz platnosci dla spzoo.
    nie chce sie wkopac, i szukam przykladu dla podobnej
    sytuacji.

    ciekawa jest rubryka 6 i dalsze.
    np. wartosc sporu powiedzmy to mniej niz te 5 tys.
    ale zadana kwota to ? skad moge wiedziec, ile mi
    jeszcze narobia kosztow np. ?
    odsetki ? w przypadku faktury pewnie musze zaznaczyc
    ustawowe,ale ...

    7 - zadanie zwrotu kosztow procesu ... i niby co mam tam wpisac?
    chyba po prostu "TAK"

    8 - inne wnioski - czy tu moge wpisac po prostu "wniosek o
    zabezpieczenie depozytu sadowego" ? czy to osobno do komornika czy ...?

    9 - uzasadnienie, rozumiem ze w przypadku braku platnosci wpisuje jedno
    zdanie,ze wlasnie o to chodzi a 10 - wnioski dowodowe to kopia faktury?
    Fakt podlegajacy stwierdzeniu natomiast mnie rozklada...

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2004-04-13 11:23:07
    Temat: Re: formularz P/pozew
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janek" napisał w wiadomości

> [...]
    > ale zadana kwota to ? skad moge wiedziec, ile mi
    > jeszcze narobia kosztow np. ?
    > odsetki ? w przypadku faktury pewnie musze zaznaczyc

    Wartosc przedmiotu sporu reguluje art. 19 i nastepne Kodeksu
    Postepowania Cywilnego. W tym przypadku jest to po prostu suma kwot do
    zaplaty wynikajaca ze wszystkich faktur. Jesli byla jedna faktura to
    jest ta kwota ktora znajduje sie na fakturze w polu - do zaplaty. Do
    wartosci przedmiotu sporu nie wlicza sie odsetek.

    W pole 6.1 wpisujesz zadana kwote, bez naliczonych odsetek, w polu
    obok skresla sie niepotrzebne - w Twoim wypadku skreslasz slowo
    "Umowne" tak zeby pozostalo "Ustawowe" (odsetki)

    Pole ponizej "Kwota lub kwoty od ktorych naliczane maja byc odsetki"
    powinienes wypelnic nastepujaco:
    - jesli naleznosc wynika z jednej faktury to po prostu wpisujesz te
    kwote z faktury i w polu obok od kiedy maja byc naliczane odsetki (tzn
    wpisujesz zwykle dzien nastepny po terminie platnosci wskazanym na
    fakturze)

    - jesli "żadana kwota" wynika z kilku niezaplaconych faktur to nalezy
    wpisac kwote z kazdej faktury osobno wraz z zaznaczeniem w polu obok
    od kiedy naliczane maja byc odsetki od danej kwoty (w sposob opisany
    powyzej)

> [...]
    >
    > 8 - inne wnioski - czy tu moge wpisac po prostu "wniosek o
    > zabezpieczenie depozytu sadowego" ? czy to osobno do komornika czy

    W polu inne wnioski mozesz wpisac "rozpoznanie sprawy pod nieobecnosc
    powoda"

    > 9 - uzasadnienie, rozumiem ze w przypadku braku platnosci wpisuje
    jedno
    > zdanie,ze wlasnie o to chodzi a

    W zasadzie nie musisz sie rozpisywac, ale tez dobrze jest jasno
    wyjasnic o co chodzi i opisac swoja sytuacje. Np w ten sposob:
    "W dniu dd.mm.rrrr zostala zawarta pomiedzy powodem z pozwanym umowa
    sprzedazy, w ktorej powod zobowiazal sie do dostarczenia ........
    pozwanemu, a pozwany do zaplaty ceny ...... . Powod w dniu dd.mm.rrrr
    dostarczyl pozwanemu towar i wystawil w dniu dd.mm.rrrr fakture VAT
    Nr........ z terminem platnosci do dnia dd.mm.rrrr. Pomimo uplywu
    terminu pozwany nie zaplacil. Powod wezwal w dniu dd.mm.rrrr pozwanego
    do dobrowolnej zaplaty. Pismo powoda pozostalo bez odpowiedzi. W
    zwiazku z powyzszym pozew jest uzasadniony. "

    Oczywiscie to tylko taki przyklad, musisz go odpowiednio dostosowac do
    swojej sytuacji, bo moze to nie byla umowa sprzedazy a zlecenia, albo
    odzielo itp. Nie powinienes miec problemu.

    >10 - wnioski dowodowe to kopia faktury?
    > Fakt podlegajacy stwierdzeniu natomiast mnie rozklada...

    W polu 10.1.1 "Zglaszany dowod" wpisujesz - "Faktura VAT Nr ...z
    dnia... " , w pole 10.1.2 "Fakt podlegajacy stwierdzeniu" wpisujesz -
    "Isnienie i treść zobowiązania pozwanego"

    W pola 10.2.1 i 10.2.2 kolejno w ten sam sposob pozostale dowody (inne
    faktury), ewentualnie Wezwanie do zaplaty: np. 10.2.1 - "pismo z dnia
    dd.mm.rrrr" , 10.2.2 - "wezwanie pozwanego do zaplaty"

    Faktury dolaczasz do pozwu w orginale.

    Dopbrze jest jeszcze przed zlozeniem pozwu wyslac listem poleconym do
    pozwanego "Wezwanie do dobrowolnej zaplaty". i kopie tego wezwania
    zalaczyc do pozwu.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-