  • 1. Data: 2011-02-08 21:01:14
    Temat: Re: Umowa notarialna i oczywisty błąd
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Sprawę mogę odkręcać dopiero za dwa dni. Ale moze ktoś wie czy istnieje
    > jakas procedura na tą okoliczność? Poprawa oczywistego błedu? W jakiej
    > formie? Nowy akt? Załącznik? Wymagana jest obecność drugiej strony?

    procedura nosi nazwę: omówienie i jest dokonywana przez notariusza na akcie
    zawierającym poprawiany zapis.

    Bogdan

  • 2. Data: 2011-02-08 21:52:40
    Temat: Umowa notarialna i oczywisty błąd
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam w ręku umowę notarialną z numerem konta na który mam coś przelać.

    Niestety numerek ma za mało cyferek ...

    Trudno powiedzieć czy to czeski błąd notariusza czy drugiej strony.
    Faktem jest, że numer jest bez sensu i nie ma jak wykonać wspomnianej w
    nim czynności.

    Sprawę mogę odkręcać dopiero za dwa dni. Ale moze ktoś wie czy istnieje
    jakas procedura na tą okoliczność? Poprawa oczywistego błedu? W jakiej
    formie? Nowy akt? Załącznik? Wymagana jest obecność drugiej strony?

    PS. Jak na tą KUPĘ kasy którą bierze notariusz to jestem mocno
    zawiedziony (byle)jakością pracy.

  • 3. Data: 2011-02-09 10:20:15
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    > Witam.
    >
    > Mam w ręku umowę notarialną z numerem konta na który mam coś przelać.
    >
    > Niestety numerek ma za mało cyferek ...

    zapewne jest to oczywisty błąd, ale chciałbym Ci zwrócić uwagę że zdarzają
    się krótsze numery kont jeśli mówimy o kontach zagranicznych - osobiście
    robiłem kilka przelewów do firmy z Indii, której rachunek miał 4 cyfry.

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2011-02-09 10:29:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2011 4:20 AM, Kubba Bubba wrote:
> [...]
    > się krótsze numery kont jeśli mówimy o kontach zagranicznych - osobiście
    > robiłem kilka przelewów do firmy z Indii, której rachunek miał 4 cyfry.

    Bo nie wszystkie kraje wprowadziły standard IBAN, a i ten dopuscza różną
    długość rachunku w ramach danego kraju.
    Zeby bylo smieszniej rachunek wcale nie musi składać sie z cyfr. Moze
    zawierac rowniez inne znaki.

  • 5. Data: 2011-02-09 10:45:09
    Od: <s...@a...pl>

    > Zeby bylo smieszniej rachunek wcale nie musi składać sie z cyfr. Moze
    > zawierac rowniez inne znaki.

    Pociągnę za jezyk - także w standardzie IBAN? Jak wówczas jest wyliczna
    liczba kontrolna? W sumei fajnie byłoby mieć konto nr "PL 12 1234 5678 MOJA
    ULUB IONA KASA" :)

  • 6. Data: 2011-02-09 11:18:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2011 4:45 AM, s...@a...pl wrote:

    > Pociągnę za jezyk - także w standardzie IBAN? Jak wówczas jest wyliczna
    > liczba kontrolna? W sumei fajnie byłoby mieć konto nr "PL 12 1234 5678 MOJA
    > ULUB IONA KASA" :)

    takze w standardzie iban.
    nie mam pojecia jak wyliczana jest wowczas liczba kontrolna.

    rachunku z PL tak sie nie da, bo w polsce standardem są cyfry, ale w
    innych krajach niekoniecznie. musialbys poszukac w ktorych.

  • 7. Data: 2011-02-09 12:33:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > takze w standardzie iban.
    > nie mam pojecia jak wyliczana jest wowczas liczba kontrolna.

    A liczysz jako 10, B jako 11, Z jako 35. Dalej tak samo.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Acco
    unt_Number

    MJ

  • 8. Data: 2011-02-09 17:54:45
    Temat: Re: Umowa notarialna i oczywisty b??d
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-09 11:20, Kubba Bubba wrote:
    > zapewne jest to oczywisty b??d, ale chcia?bym Ci zwróciae uwage ?e zdarzaj?
    > sie krótsze numery kont je?li mówimy o kontach zagranicznych

    Nie mówimy o kontach zagranicznych.

    Swoją drogą: czy notariusz ma *obowiązek* zbadać rownież ten element
    umowy? Bo jesli jego rola ogranicza się do tępego przeczytania kilku
    kartek w cenie 1tyś/kartka to może coś tu nie gra w istocie tej instytucji.

  • 9. Data: 2011-02-09 21:48:46
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    > Swoją drogą: czy notariusz ma *obowiązek* zbadać rownież ten element
    > umowy? Bo jesli jego rola ogranicza się do tępego przeczytania kilku
    > kartek w cenie 1tyś/kartka to może coś tu nie gra w istocie tej instytucji.

    Z pewnością.
    Instytucja notariusza służy jedynie "redystrybucji dochodu narodowego",
    czyli przepływowi kasy.

    "Syna-prawnika zamienię na córkę. Może być kurwa."

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2011-02-09 21:52:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > umowy? Bo jesli jego rola ogranicza się do tępego przeczytania kilku
    > kartek w cenie 1tyś/kartka to może coś tu nie gra w istocie tej

    to że nie gra to wiadomo od bardzo dawna...

    To sprawdzanie i gwarancja rzetelności to czysta fikcja...

    A pobierane wynagrodzenie jest jakąś kpiną z przyzwoitości.