    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa kupna samochodu
    Date: Wed, 17 Sep 2014 18:39:43 +0200

    > Naśmiewałem się, że żąda. Bo jest to wieś pierwszej klasy :). Czepia się
    > głupoty urzędniczki, sam propagując ją w olbrzymich ilościach :)

    Ty chyba nie umiesz czytać. Zajrzyj do pierwszego postu i zobacz czy tam
    jest coś o wymaganiu czytelnego podpisu przez urzędnika.

    76589,1.html

    > Och, fascynujące ;), To, że sądy popełniają błędy nie jest dowodem na
    > to, że twoje Twierdzenie ma choć odrobinę racji. Ja z praktyki wiem, że
    > przy kilkudziesięciu tysiącach pozwów podpisanych "ptaszkiem" ani razu
    > sąd nie wezwał o coś takiego. Ty z praktyki (w fakcie) wiesz, że raz sąd
    > wezwał. Siła Twych argumentów jest miażdżąca. Przepraszam, zachowałem
    > się jak dziecko, pozwalam sobie wyjść, zostawiając Ciebie w blasku i
    > chwale pokazującego FAKT na dowód, że nie mam racji.

    Masz jakieś poważne braki logiki. Nie twierdzę, że podpisy osób
    niepiśmiennych nie przechodzą. Twierdzę, że jak zainteresowana strona
    chce, to może powiedzieć "sprawdzam" (czy ktoś umie pisać) i poprosić o
    rzeczywiste podpisanie się.

    > No dla mnie NIECZYTELNY PODPIS a trzy czytelne znaki X (które jak
    > rozumiem odczytałeś) to nie to samo. Sorry, nie mam aż tak ułańskiej
    > fantazji by postawić między tym znak równości.

    Zacznij od podstawowych lektur. Np. IV CSK 78/09 (SN).
    "Zasadniczo podpis powinien wyrażać co najmniej nazwisko. Nie jest
    konieczne, aby było to nazwisko w pełnym brzmieniu, gdyż dopuszczalne
    jest jego skrócenie, nie musi ono być także w pełni czytelne. Podpis
    powinien jednak składać się z liter i umożliwiać identyfikację autora, a
    także stwarzać możliwość porównania oraz ustalenia, czy został złożony w
    formie zwykle przezeń używanej; podpis więc powinien wykazywać cechy
    indywidualne i powtarzalne"

    > To Ty twierdzisz, że prawnie czytelny podpis jest "usankcjonowany" - a
    > ja twierdzę, że poza naprawdę nielicznymi wyjątkami - NIE. Jeśli
    > twierdzisz, że coś jest usankcjonowane prawnie - przytocz
    > rozporządzenie/ustawę/cokolwiek.

    Masz ogromne braki w wiedzy, jak na taką ilość pozwów.

    --
    Liwiusz