    From: "NOA" <magda_rn@CIACHO_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa...ale jaka? (fotograf)
    Date: Fri, 16 Jun 2006 15:38:37 +0100

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    news:e6tuii$e6j$1@inews.gazeta.pl...

    > Na pewno żartujesz.
    Lubie zarty, ale teraz nie zartuje

    Czyli jak robię sobie panoramę miasta i publikuję
    > na stronie www, to mam uzyskać zgodę wszystkich właścicieli domów w
    > mieście :-)

    Wszystkich moze nie musisz, zalezy co jest obiektem glownym, zalezy jak
    zdjecia beda wykorzystane, jezeli komercyjnie to musisz liczyc sie z tym, ze
    wlasciciel ktoregos z budynkow,bedzie chcial partycypowac w zyskach.

    Zgodę, to musisz mieć na ewentualne wejście do tego
    > budynku w celu wykonania sesji. Z tym się zgodzę. Ale jak robisz sobie
    > z ulicy zdjęcie na tle jakiegoś domku, to właściciel może dowolnie
    > długo i aktywnie protestować przeciwko publikacji, a i tak niczego nie
    > wskóra.
    Zgoda ale musisz wykazac, ze budynek nie jest glownym obiektem

    a co jezeli stane pod tym budynkiem z gola du... i napisze w popularnej
    gazecie, ze tu pracuje jako prostytutka, to myslisz, ze wlasciciel budynku
    bedzie zadowolony??

    podejdz pod jakis duzy market i popstrykaj chwile, zaraz napadnie na Ciebie
    banda ochroniarzy, wiadomo, ze nie maja prawa tknac ani Ciebie ani sprzetu i
    tak bedzie poki nie opublikujesz zdjec.
    Focic mozesz wszystko i wszedzie, pozostaje kwestia publikacji.
    Chociaz kilka razy wyskoczylam z aparatem w sklepie, chcialam zrobic zdjecie
    corce, nie zdazylam nawet ustawic mojej modelki a juz byl obok ochroniaz i
    wyganial, tlumacze, ze robie zdjecie corce, nie sklepowi ani towarom, nie i
    koniec, wlasnosc prywatna i wynocha. Jest to teren prywatny i przewaznie
    takie markety maja swoje regulaminy i moga zabronic fotografowania.

    A takich lekkoduchow, ktorzy pstrykaja gdzie i co popadnie a potem to gdzies
    publikuja, chciwi prawnicy uwielbiaja.

    No i do oswiadczenie slusznie zauwazyles przyda sie kopia dowodu.
    No i podpis tez z jednej strony oczywiscie, myslalam wczesniej o umowie i
    dokonczylam mysli na klawiaturze.

    A umowe to najlepiej skonstruuje prawnik, mowisz mu co chcesz aby bylo
    zawarte no oczywiscie pod warunkiem, ze nie narusza taka umowa prawa.

    Pozdrawiam

    Magda