  • Data: 2006-06-20 19:01:58
    Temat: Re: Umowa...ale jaka? (fotograf)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grucha_pl [###g...@o...pl.###] napisał:
    > Temat zaszedł w nieco innym kierunku. W tym czasie zdobyłem "wzór"
    > umowy "za pozowanie" czyli wykonanie zdjęć nieodpłatnie.
    > Czy ktoś nieco orientujący się w tych sprawach mogłby ocenić tą
    > umowę?
    > Znajdziecie ją pod adresem:
    > "http://www.fotografia.bydgoszcz.pl/umowa.doc".

    Serwer domaga się nazwy użytkownika i hasła, więc trudno ocenić.

    > I teraz kolejne dwa pytanka:
    > 1. Czy ktoś wie jak sformułować pismo które poświadczałoby o
    > zezwoleniu rodzica danej osoby na wykonanie zdjęć z udziałem
    > córki/syna (wymienionego/wymienionej w umowie)? Czy może to być
    > zwykła dyspozycja pisemna w stylu:
    > "Zezwalam na wykonanie sesji fotograficznej przez fotografa
    > .......(imię + nazwisko).......... z udziałem mojej córki/mojego
    syna
    > .....(imię + nazwisko)................ w dniu
    .......(data)............
    > Podpis"
    > Czy może jest to bardziej zawiłe jeśli chodzi o stworzenie takiego
    > pozwolenia? Jeśli tak, to czy ktoś wie jak to ma wyglądać?

    Ja bym to raczej umieszczał w samej umowie. No i to zezwolenie nie
    załatwia sprawy ewentualnej publikacji zdjęć. Jeśli nie masz zamiaru
    ich publikować, to w ogóle bym sobie sprawą nie zawracał głowy. Chyba,
    że to mają być jakieś kontrowersyjne zdjęcia :-)

    > 2. Czy jeśli ma odbyć się sesja fotograficzna "płatna" (model
    > płaci fotografowi) to wystarczy sporządzić umowę taką jak powyżej
    > + dodatkowe pismo dotyczące płatności czy musi być to już zupełnie
    > inna umowa?

    Jeśli to model ma płacić fotografowi za zdjęcia, to mamy do czynienia
    z umową o dzieło. Jeśli model jest nieletni, to najlepiej zawrzeć samą
    umowę z jego rodzicami, co od razu załatwi problem tych zezwoleń.
    Pozostaje do unormowania sprawa praw majątkowych do zdjęć.

    Odnoszę wrażenie, że zupełnie niepotrzebnie komplikujesz normalne
    rzeczy.