    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa a SIWZ
    Date: Mon, 21 Apr 2014 23:44:08 +0200

    Marian Paździoch wrote:
    > Witam,
    > moje pytanie tyczy się niezgodności treści umowy z warunkami SIWZ w
    > zapytaniu ofertowym ogłoszonym przez spółdzielnię mieszkaniową (a
    > więc nie firmę/instytucję państwową). SIWZ dotyczył pewnej usługi
    > dokonywanej u każdego członka spóldzielni, jednak nie precyzował
    > warunków tak dokładnie jak umowa. W umowe znalazł się zapis, że
    > zapłata zostanie zrealizowana po osiągnięciu 90% frekwencji u
    > członków spóldzielni. Problem jest taki, że mimo starań wykonawcy
    > pewne czynniki są od niego niezależne i osiągnięcie takiej frekwencji
> [...]

    hm...

    jeśli oferent nie znał warunków przy składaniu oferty albo warunki były
    inne...

    to zostaje sąd.

    bo ten warunek to wygląda jak próba wyrolowania wykonawcy...

    Pojawia sie pytanie czy w przypadku odstąpienia od wykonywania usługi nie
    byłoby podstawy do żądania odszkodowania od zleceniodawcy za poniesione
    straty z tytułu rezerwacji czasu i odstąpienia od innych zleceń.

    Przed sądem warto pomyśleć o mediacjach z pomocą zawodowego mediatora,
    taniej to wyjdzie niż sąd a może doprowadzi do kompromisu.