  • Data: 2012-01-18 23:26:01
    Temat: Re: Umorzona sprawa - co dalej?
    Od: PMG <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-18 23:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Jaki?

    No dobra chciałem krótko ale nie wyszło. Jest tak:

    1) Umiera babcia mojej żony i zostawia w spadku (testament) dom. Moja
    żona jest jedną z potencjalnych spadkobierczyń. Dom jest nadal
    zamieszkiwany przez moją teściową i nasze dorosłe dzieci.
    2) Po śmierci babci jest sprawa spadkowa ale przedłuża się z różnych
    nieistotnych dla tej sprawy powodów.
    3) Niedługo po śmierci babci chcieliśmy uregulować sprawy z dostawcami
    mediów, m.in z wodociągami. Złożyliśmy wniosek o zawarcie umowy i
    faktury za wodę i kanalizację zaczęły przychodzić na mnie i na żonę.
    Płacimy regularnie.
    4) Od wodociągów przychodzi "ostre" pismo wzywające nas do zawarcia
    umowy. Dzwonię i wyjaśniam jak jest: nie mamy tytułu prawnego-a tego
    wymagają wodociągi- bo trwa sprawa spadkowa i w zasadzie nikt nie ma.
    Pani mówi spoko, jak się zakończy do mamy dostarczyć i po sprawie.
    5) Następuje kontrola z wodociągów w asyście policji. Stwierdzają, że
    odprowadzamy ścieki i że nie mamy umowy.
    6) Jestem wezwany na policję i zarzut brzmi że: "wspólnie i w
    porozumieniu z [imię i nazwisko mojej żony] bezumownie odprowadzam
    ścieki do kanalizacji".
    7) Wyjaśniam jak jest - faktycznie odprowadamy ścieki - podpierając się
    zapłaconymi fakturami wystawionymi na mnie i na moją żonę. To samo
    wyjaśnia moja żona. Policja przekazuje sprawę do prokuratury.
    8) Prokurator umorzył postępowanie. Treści umorzenia nie mam przed sobą
    9) Dzisiaj przychodzi pismo z wodociągów jak z p.4 toteż zapytałem.
    Nadal odprowadzamy ścieki i nadal nie mamy postanowienia o nabyciu
    spadku - sprawa nadal się toczy zatem nikt nie ma tytułu prawnego
    jakiego wymagają wodociągi do zawarcia umowy.