  • 1. Data: 2003-09-21 19:21:53
    Temat: Ugoda i apelacja do niej
    Od: "Cojak" <w...@d...pl>

    Czy można zrobić apelacje do ugody, którą podpisały dwie strony w sprawie
    alimentów. Sąd zaproponował ugodę po 2 latach sprawy, obie strony sie na nią
    zgodziły ale teraz jedna ze stron (ojciec) po namyśle (i puknięciu sie w
    czoło) stwierdza, że popełniła błąd i chciał by od tej ugody odstąpić.
    Powódka obecnie "nie" pracuje (pracuje tylko "na lewo" gdyż dostała
    prawomocny wyrok wg którego podejmując legalną pracę była by zmuszona płacić
    regularną kwotę co najmniej przez 2-3 lata) i przedstawiła zaświadczenie z
    Urzędu Pracy o braku prawa do zasiłku. Ponadto pozwany występował wraz z
    adwokatem, który widocznie chcąc zakończyć ciągnącą się miesiącami sprawę
    podsunął ten pomysł pozwanemu i wykorzystując jego pełne zaskoczenie oraz
    stres związany z pobytem w sądzie.
    Sprawa wygląda tak, że zasądzono alimenty na kwotę 450 zł miesięcznie i
    zażądano spłacenie różnicy do wcześniej płaconych aliemntów w wysokości 1500
    zł ( wynegocjowana kwota z całej sumy ok 3200 zł) w 6 ratach po 250 zł co
    daje kwotę 700 zł miesięcznie przez następne 6 m-cy od podpisania ugody. Co
    najciekawsze zarobki ojca wynoszą 559 zł netto a płacił on do tej pory
    regularnie 300 zł alimentów.

    1.Pytam jakim sposobem sędzia po zapoznaniu sie z zaświadczeniem o zarobkach
    ojca pozwala na płacenie 450 zł m-czne alimentów + 250 zł spłaty
    (wyrównania) poprzednio płaconych w kwocie 1500 zł. Jak doskonale widać
    płacona przez 6 następnych m-cy kwota przewyzsza zarobki ojca, który ma je
    płacić.

    Wiem, że ta podpisana ugoda to lekki absurd ale takie s.a fakty i trzeba coś
    z tym zrobić.

    2. Czy jest jakiś paragraf, na który sie można odwołac by unieważnić ugodę?
    3. Czy jeśli ojciec był w tym czasie na zwolnieniu lekarskim (od tygodnia) i
    mimo to przyszedł na rozprawę, czy cos to znaczy i moze mieć jakieś
    dodatkowe atuty wnosząc apelację.
    4. Jeśli nie apelacja to w jaki sposób (moze nowa sprawa) istnieje wyjście z
    tej beznadziejnej dla ojca sytuacji.
    5. Czy sąd biorąc pod uwagę zarobki ojca może bez żadnych powodów ustalić
    alimenty wyzsze niż jego zarobki?
    6. Jakie są kryteria do do wartości % wypłata a płacone alimenty. Jaka kwota
    powinna zostać na "życie" ojcu?

    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2003-09-21 21:09:25
    Temat: Re: Ugoda i apelacja do niej
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Cojak <w...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkktef$k3v$...@a...news.tpi.pl...
    > Czy można zrobić apelacje do ugody, którą podpisały dwie strony w sprawie
    > alimentów.

    kiedy podpisano ugode ?

    > 2. Czy jest jakiś paragraf, na który sie można odwołac by unieważnić
    ugodę?

    nie , nie w takiej sprawie
    > 3. Czy jeśli ojciec był w tym czasie na zwolnieniu lekarskim (od tygodnia)
    > mimo to przyszedł na rozprawę, czy cos to znaczy i moze mieć jakieś
    > dodatkowe atuty wnosząc apelację.

    nie

    > 4. Jeśli nie apelacja to w jaki sposób (moze nowa sprawa)

    jak juz to zazalenie domyslam sie ,ze jednak uplynal termin do wniesienia

    istnieje wyjście z
    > tej beznadziejnej dla ojca sytuacji.

    nowy pozew o zmiane

    > 5. Czy sąd biorąc pod uwagę zarobki ojca może bez żadnych powodów ustalić
    > alimenty wyzsze niż jego zarobki?

    zbyt malo danych by na to pytanie odpowiedziec art. mowi o potrzebach i
    mozliwosciach

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-21 23:26:59
    Od: "Cojak" <w...@d...pl>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Cojak <w...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bkktef$k3v$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > kiedy podpisano ugode ?

    19-09-2003 czyli 3 dni temu.

    Wojtek

  • 4. Data: 2003-09-22 08:00:16
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Cojak <w...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bklbq3$5v1$...@a...news.tpi.pl...
    > 19-09-2003 czyli 3 dni temu.

    na postanowienie służy zażalenie jednak należy sprawdzić czy to napewno
    jest ugoda a nie wyrok / przy wyroku służy apelacja/

    art. 394 kpc

    Sandra

  • 5. Data: 2003-09-22 09:55:58
    Od: "Wojtek" <w...@d...pl>

> [...]
    >
    > na postanowienie służy zażalenie jednak należy sprawdzić czy to napewno
    > jest ugoda a nie wyrok / przy wyroku służy apelacja/

    Na pewno jest to ugoda a nie wyrok.

    Wojtek

  • 6. Data: 2003-09-22 10:21:55
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Wojtek <w...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkmh52$cql$...@a...news.tpi.pl...
    > Na pewno jest to ugoda a nie wyrok.

    służy zażalenie w ciągu 7 dni od dnia wydania postanowienia po 7 dniach się
    uprawomocni i będzie musztarda po objedzie tylko w tym co było napisane
    ciekawa jestem czym będzie uzasadniony fakt podpisania tej ugody hm?

    Sandra

  • 7. Data: 2003-09-22 18:12:21
    Od: Dredd<...@...pl>

    > 2. Czy jest jakiś paragraf, na który sie można odwołac by unieważnić
    ugodę?

    Teoretycznie można się powołać w zażaleniu na wady oświadczenia woli
    określone w kodeksie cywilnym ale oczywiście trzeba to uzasadnić
    odwołując się do realiów sprawy

    -> http://usenet.pomocprawna.info