    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uczen klasy maturalnej i ZUS
    Date: Sat, 22 Feb 2003 16:55:44 +0100

    Użytkownik "Michał Lewczuk" <m...@s...com> napisał w wiadomości
    news:b37v66$1i31$1@foka1.acn.pl...
    > I czy ja dobrze ja rozumiem?:
    > - zatrudnia mnie wujek w swojej firmie na umowe zlecenie. mam zajmowac sie
    > serwisowaniem, utrzymaniem, modernizacja komputerow w tej firmie. poniewaz
    > komputerow jest malo, pracy rowniez bedzie malo, wiec placa dla mnie 100
    zl
    > miesiecznie wystarczy. ZUS place od tych 100 zl. a w swojej firmie (ktora
    > jest dealerem specjalistycznej (zaawansowane systemy oparte o GPS) firmy
    > zagranicznej na Polske) place tylko ubezpieczenie zdrowotne?
    > czy nie bedzie tu podejrzane, ze bedac studentem (mam nadzieje, ze juz za
> [...]

    Jeżeli osoba przyjmująca zlecenie jest objęta obowiązkiem ubezpieczeniowym z
    tytułu wykonywania umowy o pracę lub prowadzenia działalności gospodarczej -
    do ZUS należy odprowadzić składki na ubezpieczenie zdrowotne. Z tytułu
    wynagrodzenia osoba ta powinna jednak być ubezpieczona co najmniej od kwoty
    minimalnego wynagrodzenia miesięcznego określonego w odrębnych przepisach.