  • Data: 2003-02-24 13:53:29
    Temat: Re: Uczen klasy maturalnej i ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 22 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Michał Lewczuk" <m...@s...com> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > I czy ja dobrze ja rozumiem?:
    >+ > - zatrudnia mnie wujek w swojej firmie na umowe zlecenie. mam zajmowac sie
    [...]
    >+ > wiec placa dla mnie 100 zl miesiecznie wystarczy. a w swojej firmie (ktora
    >+ > jest dealerem specjalistycznej (zaawansowane systemy oparte o GPS) firmy
    >+ > zagranicznej na Polske) place tylko ubezpieczenie zdrowotne?
    [...]
    >+ Jeżeli osoba przyjmująca zlecenie jest objęta obowiązkiem ubezpieczeniowym z
    >+ tytułu wykonywania umowy o pracę lub prowadzenia działalności gospodarczej -
    >+ do ZUS należy odprowadzić składki na ubezpieczenie zdrowotne.

    Postawiłeś sprawę "na głowie" :)

    Michał najwyraźniej usiłuje podejść tak: "jeśli osoba prowadząca
    działalność gospodarcza *już jest* ubezpieczona z tytułu..."

    >+ Z tytułu
    >+ wynagrodzenia osoba ta powinna jednak być ubezpieczona co najmniej od kwoty
    >+ minimalnego wynagrodzenia miesięcznego określonego w odrębnych przepisach.

    Wynagrodzenia *z umowy o pracę*.

    Zastrzegając że nigdy sam nie wnikałem - to zarówno echa komentarzy
    (prasa, grupy) jak i otrzymywany spam ("...zawiera opis jak płacić
    ZUS od podstawy niższej....") sugerują że przy UZ tego warunku
    *nie ma*.

    pzdr, Gotfryd
    (płacący "normalny" ZUS i ubolewający że warunki ubezpieczenia
    "normalne" nie są)