    From: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uczen klasy maturalnej i ZUS
    Date: Sat, 22 Feb 2003 14:50:04 +0100

    Dziekuje za odpowiedzi. Mam ciagle kilka pytan...

    > No to albo:
    > 1. Patent ze zleceniem.
    czy byly przypadki, ze ktos (ZUS ?) sie przyczepil do tej metody?

    I czy ja dobrze ja rozumiem?:
    - zatrudnia mnie wujek w swojej firmie na umowe zlecenie. mam zajmowac sie
    serwisowaniem, utrzymaniem, modernizacja komputerow w tej firmie. poniewaz
    komputerow jest malo, pracy rowniez bedzie malo, wiec placa dla mnie 100 zl
    miesiecznie wystarczy. ZUS place od tych 100 zl. a w swojej firmie (ktora
    jest dealerem specjalistycznej (zaawansowane systemy oparte o GPS) firmy
    zagranicznej na Polske) place tylko ubezpieczenie zdrowotne?
    czy nie bedzie tu podejrzane, ze bedac studentem (mam nadzieje, ze juz za
    kilka miesiecy nim zostane) firma bedzie placila za mnie ZUS od umowy
    zlecenia (co nie jest przeciez wymagane).
    ktos mial klopoty z tego tytulu? czy to jest legalne, czy moze patent z
    zusem to nadinterpretacja przepisow?

    czy zamiast patentu z zusem mozna stosowac dobrowolne ozusowanie sie? czy
    wtedy tez z prowadzenia DG bede musial placic tylko ubezp. zdrowotne?

    > 2. Patent z KRUS-em - ale trzeba bylo zaczac juz rok temu.
    wiec odpada.

    ML