  • 21. Data: 2006-09-17 21:13:49
    Temat: Re: Uciążliwy pies
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 17 Sep 2006 22:43:23 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Użytkownik "J.A." <l...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie. Wszyscy składają do tego samego sądu. Zreszta ten sąd grodzki, to taki
    > slang. To jest normalny sąd rejonowy, tylko wydział przeznaczony do
    > rozpatrywania wykroczeń.

    To mi trochę rozjaśnia sprawę. Thanks.
    Niemniej jednak to dublowanie się funkcji policji i straży
    miejskiej jest dalej dla mnie niezrozumiałe.
    Tylko patrzeć jak do składania tego typu wniosków będzie też
    można ściągać ochroniarzy z dyskoteki.
    Wystarczy jeden Kowalski, który ma znajomego ochroniarza i po
    krzyku.

    --
    J.A.

  • 22. Data: 2006-09-17 22:39:46
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 17 Sep 2006 23:03:35 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > No popatrz... I gdzie wyczytałeś ten zakaz składania przez
    > funkcjonariuszy straży miejskiej wniosków o ukaranie
    > do sądu grodzkiego?

    Nie wyczytałem, jeno w moim prymitywnym rozumku zrodziła się
    myśl, że aby złożyć wniosek do sądu, to trzeba mieć dowody.
    I to straż miejska w takim wypadku winna się legitymowac prawem
    do prowadzenia postępowania dowodowego.
    Nie może być tak, że w praworządnym państwie wystarczy tylko, że
    jakiś chory psychicznie naskarży cieciowi z innego miasta, że
    jest szykanowany, aby cieć od razu miał prawo do składania
    wniosku do sądu bez pierwotnego zbadania sprawy.
    Do zbadania sprawy służy więc najpierw wywiad.
    Jak się taki chory raz poskarżył na moich znajomych, przyszli
    osobiście, zrobili krótki wywiad, zbadali sprawę, zobaczyli że
    jest chory i dali sobie spokój.
    Nie jest jednak tak, że każdy ma prawo do takiego zbadania sprawy
    i łażenia po mieszkaniach, żeby wypytywać ludzi jak wygląda
    prawda.
    Chyba, że każdy pociotek z Pcimia Dolnego może skarżyć do sądu w
    Pcimiu Górnym, że słyszał iż sąsiad sąsiada jego kuzyna od strony
    matki czuje się niewygodnie z powodu postępowania brata siostry
    sąsiada z trzeciego piętra w bloku o pięć przecznic dalej, za to
    w sąsiedniej wiosce.

    --
    J.A.

  • 23. Data: 2006-09-17 22:46:27
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Mon, 18 Sep 2006 00:39:46 +0200, na pl.soc.prawo, J.A.
    napisał(a):

    > Jak się taki chory raz poskarżył na moich znajomych, przyszli
    > osobiście, zrobili krótki wywiad, zbadali sprawę, zobaczyli że
    > jest chory i dali sobie spokój.

    Policjanci oczywiście przyszli.
    Żadna straż miejska.
    W końcu od takich spraw ma być ponoć dzielnicowy.
    A jest jakiś odpowiednik dzielnicowego w straży miejskiej?

    --
    J.A.

  • 24. Data: 2006-09-17 22:56:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 00:39:46 +0200, J.A. napisał(a):

    > Nie wyczytałem, jeno w moim prymitywnym rozumku zrodziła się
    > myśl, że aby złożyć wniosek do sądu, to trzeba mieć dowody.

    Wniosek do sądu może złożyć każdy, dowody przydadzą się później - na etapie
    postępowania przygotowawczego. Jeśli chodzi o wykroczenia, to tzw. sąd
    grodzki podejmuje decyzję zaocznie bez Twojego udziału opierając się na
    dowodach dostarczonych przez policjantów, strażników, etc.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-09-17 23:14:27
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Mon, 18 Sep 2006 00:56:54 +0200, na pl.soc.prawo, scream
    napisał(a):

> [...]
    > grodzki podejmuje decyzję zaocznie bez Twojego udziału opierając się na
    > dowodach dostarczonych przez policjantów, strażników, etc.

    No dobrze, przyjmuję. Tylko jeszcze wyjaśnij mi o co jest ten
    wniosek do sądu.
    Każdy wniosek o coś wnosi. Zatem o co wnosi się w danej sprawie
    do sądu grodzkiego i kto jest w takim razie stroną w sprawie?
    Czy wnioskodawca, czyli straż miejska jest wtedy stroną w
    sprawie? W końcu jeśli składają wniosek, to albo mają w tym
    interes, albo robią to z obowiązku służbowego.
    Która z tych dwu opcji jest wtedy włączona ta z interesem, czy ta
    służbowa?

    A może to nie jest wniosek, tylko jakoś inaczej się to nazywa?

    --
    J.A.

  • 26. Data: 2006-09-18 01:09:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 01:14:27 +0200, J.A. napisał(a):

    > Każdy wniosek o coś wnosi. Zatem o co wnosi się w danej sprawie
    > do sądu grodzkiego i kto jest w takim razie stroną w sprawie?

    Wniosek o ukaranie, najczęściej grzywną. Stronami jesteś: Ty i
    wnioskodawca, czyli np. Policja albo Straż Miejska.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 27. Data: 2006-09-18 04:07:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie. Wszyscy składają do tego samego sądu. Zreszta ten sąd grodzki, to
    > taki slang.

    jak znów slang, pojęcie ustawowe (usp)

    KG

  • 28. Data: 2006-09-18 06:31:12
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Mon, 18 Sep 2006 03:09:03 +0200, na pl.soc.prawo, scream
    napisał(a):

    > Wniosek o ukaranie, najczęściej grzywną. Stronami jesteś: Ty i
    > wnioskodawca, czyli np. Policja albo Straż Miejska.

    Czyli jednak chyba straż miejska jest tu na trochę innych prawach
    niż każdy inny obywatel, który nie jest bezpośrednio
    poszkodowany?
    Nie poszkodowany zwykły obywatel może być w stroną postępowania
    sądowego o ukaranie innego obywatela, czy tylko poszkodowany?

    --
    J.A.

  • 29. Data: 2006-09-18 08:36:08
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nie ma czegoś takiego w prawie, jak "cisza nocna". To jest zwyczajowe
    > przyjęcie,
    > że w nocy ma być ciszej, niż w dzień.

    Po serii nocnych imprez u jednej z lokatorek w mojej Spółdzielni wpadła policja
    i sprawa trafiła do Sądu Grodzkiego. Sąd poprosił Spółdzielnię o regulamin
    porządku domowego gdzie było o tej "ciszy nocnej". Adwokat lokatorki
    argumentował, że takim regulaminem, to można sobie podetrzeć 4 litery, bo nie
    jest to żadne prawo, tylko zwykły świstek papieru. Natomiast art. 47
    konstytucji (chyba nie pomyliłem numeru) gwarantuje każdemu prawo do takiego
    stylu życia, na jakie ma ochotę. Dlatego można sobie imprezować całą noc i nic
    komu do tego.
    Sąd dowalił babie grzywnę i koszty, 3 dni temu jej apelacja została oddalona.
    Baba dalej imprezuje :(

    To kto ma się tym zająć? Anioł (gospodarz domu)? Zarząd Spółdzielni? Rada
    Nadzorcza? Giertych? Kosmici?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 30. Data: 2006-09-18 09:23:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 08:31:12 +0200, J.A. napisał(a):

    > Nie poszkodowany zwykły obywatel może być w stroną postępowania
    > sądowego o ukaranie innego obywatela, czy tylko poszkodowany?

    Pomyśl logicznie i sam odpowiedz sobie na pytanie... Zapoznaj się też z
    pojęciem "oskarżyciel publiczny" i nie zadawaj więcej takich pytań.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl