  • Data: 2020-06-03 20:18:25
    Temat: Re: Uchwała PKW
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sens uchwały też wyssałeś z palca.

    Sens jest taki, żeby umożliwić kolejne wybory w niekonstytucyjnym
    terminie lub jak kto woli "wyjść z impasu". A litera jest jaka jest -
    jeśli na kandydatów nie można oddać głosu, to jest to tożsame z brakiem
    zgłoszenia kandydatów. Dziś chodziło o wszystkich startujących i nowe
    wybory, jutro może chodzić tylko o niewygodnych. Dość oczywistym
    przypadkiem, nie budzącym większych kontrowersji, będzie nieumieszczenie
    kandydata na liście z przyczyn formalnych. A co jeśli w czasie trwania
    procesu wyborczego okaże się że sprawa się wyjaśniła i przyczyny
    ustąpiły, a sasin wydrukuje już karty i powie "teraz to za późno"? Ano z
    uchwały wynika że w takiej sytuacji skutek jest taki jakby kandydat nie
    został zgłoszony. Niemożliwe? Do tego się nie posuną? Dasz sobie rękę
    obciąć? Ja jestem w stanie sobie taką sytuację spokojnie wyobrazić.
    Biorąc pod uwagę, że obecna partia ma na koncie nie publikowanie wyroków
    albo ich ignorowanie, to jestem w stanie sobie przy odrobinie fantazji
    wyobrazić sobie, że jakiegoś kandydata nie wydrukują bez żadnego trybu,
    podobnie jak wyroku. I co wtedy zrobisz? Bo oni wyciągną tą uchwałę i
    powiedzą, że takie styuacje już miały miejsce i zostały rozwiązane - nie
    ma kratki nie ma kandydata.

    Jeśli myślisz, że sens uchwały określa jej zastosowanie to zastanów się
    czy twórcy prawa łaski mieli na myśli to, że można wyciągnąć spod sądu
    klienta przed prawomocnym wyrokiem w celu umożliwienia mu pełnienia
    funkcji publicznej, dla której wymagana jest niekaralność. Jakbyś
    zapytał o to twórców konstytucji jak ją tworzyli, to zapewne
    odpowiedzieliby ci, że wyssałeś tą absurdalną sytuację z palca... Także
    ten tego. Dość wspomnieć o różnych dziwnych wstawkach wrzucanych do
    kolejnych tarcz antykryzysowych, które tak naprawdę mają w sposób
    oczywisty służyć zupełnie innym celom niż deklarowany sens tych ustaw.

    --
    Shrek