  • Data: 2020-06-04 13:57:01
    Temat: Re: Uchwała PKW
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ed7e96f$0$17357$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>> Tak. Sytuację wyssałem z palca. Uchwały, która taką sytuację

    >Sens jest taki, żeby umożliwić kolejne wybory w niekonstytucyjnym
    >terminie lub jak kto woli "wyjść z impasu".

    a jaki bylby konstytucyjny termin ?

    >A litera jest jaka jest - jeśli na kandydatów nie można oddać głosu,
    >to jest to tożsame z brakiem zgłoszenia kandydatów.

    litera uchwaly.
    Bo litera prawa ... brak ?

    Nie przewidzieli, ze kandydaci moga zebrac zero glosow, albo ze
    pandemia rozlozy komisje, albo powodz czy chocby brak pradu ?
    Albo np pozar kart przed wyborami ...

    >Dziś chodziło o wszystkich startujących i nowe wybory, jutro może
    >chodzić tylko o niewygodnych. Dość oczywistym przypadkiem, nie
    >budzącym większych kontrowersji, będzie nieumieszczenie kandydata na
    >liście z przyczyn formalnych.

    Wybory ogloszone, ile ma Trzaskowski na zebranie podpisow ?

    >A co jeśli w czasie trwania procesu wyborczego okaże się że sprawa
    >się wyjaśniła i przyczyny ustąpiły, a sasin wydrukuje już karty i
    >powie "teraz to za późno"? Ano z uchwały wynika że w takiej sytuacji
    >skutek jest taki jakby kandydat nie został zgłoszony. Niemożliwe? Do
    >tego się nie posuną? Dasz sobie rękę obciąć? Ja jestem w stanie sobie
    >taką sytuację spokojnie wyobrazić.

    Ba - a w normalnych wyborach nie ?
    Komisja np stwierdza, ze kandydat nie przyniosl 100 tys podpisow,
    kandydat idzie do sadu, sad stwierdza, ze przyniosl, ale dlugo liczy i
    karty sa juz wydrukowane ...

    >Jeśli myślisz, że sens uchwały określa jej zastosowanie to zastanów
    >się czy twórcy prawa łaski mieli na myśli to, że można wyciągnąć spod
    >sądu klienta przed prawomocnym wyrokiem w celu umożliwienia mu
    >pełnienia funkcji publicznej, dla której wymagana jest niekaralność.

    szczesliwie wyrok juz byl. Moze i nieprawomocny, ale byl.
    Niby to znaczy, jest rownowazne, jakby wyroku nie bylo, ale jednak
    byl.

    Ale ... jesli prezydent ulaskawi/anuluje prawomocna kare zanim
    zostanie wykonana ... to osoba jest karana, czy nie jest ?

    > Jakbyś zapytał o to twórców konstytucji jak ją tworzyli, to zapewne
    > odpowiedzieliby ci, że wyssałeś tą absurdalną sytuację z palca...

    No i pytanie czy "prezydent stosuje prawo łaski" to taki piekny zapis
    na "prezydent moze ułaskawic kazdego wedle swojego widzimisie" czy
    "prezydent stosuje odpowiednie ustawy o ulaskawieniach".

    A tam owszem - decyzja nalezy do prezydenta, ale juz proces, tzn
    przebieg ulaskawienia opisany - np musi byc opinia PG.

    J.