  • Data: 2020-06-04 17:32:49
    Temat: Re: Uchwała PKW
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.06.2020 o 13:57, J.F. pisze:

    > a jaki bylby konstytucyjny termin ?

    Teraz to już żaden przed opróżnieniem prezydenta. Bo konstytucyjnie to
    trzeba _ogłosić_ termin między 100 a 75 dniem przed końcem kadencji OIDP.

    > litera uchwaly.
    > Bo litera prawa ... brak ?

    Litery prawa nie ma. Ale zaraz ktoś ktoś powie, że skoro organy działają
    w granicach prawa, a prawo nie definiuje, to skoro organ zrobił i
    istnieje domniemanie że postąpił zgodnie z prawem, to tworzy
    "ugruntowaną praktykę"... A skoro innych wskazówek nie ma...

    > Nie przewidzieli, ze kandydaci moga zebrac zero glosow, albo ze pandemia
    > rozlozy komisje, albo powodz czy chocby brak pradu ?
    > Albo np pozar kart przed wyborami ...

    No widać nie...

    > Wybory ogloszone, ile ma Trzaskowski na zebranie podpisow ?

    Pięć dni? Ale tu się robi ciekawej. Skoro jest uchwała, że brak
    głosowania to jest to tożsamy z niezgłoszeniem się kandydatów, to nie
    wiem czemu pozostali jeszcze nie zbierają? Przecież się "tożsamo nie
    zgłosili", więc ich nie ma liście. I teraz kolejne 100 baniek pójdzie w
    pisdu, bo wychodzi, że wystartuje sam czaskowki:P

    > Ba - a w normalnych wyborach nie ?
    > Komisja np stwierdza, ze kandydat nie przyniosl 100 tys podpisow,
    > kandydat idzie do sadu, sad stwierdza, ze przyniosl, ale dlugo liczy i
    > karty sa juz wydrukowane ...

    To IMHO albo się drukuje od nowa, albo nie ma bata, żeby sąd stwierdził
    ważność wyborów. No chyba że powołując się na "ugruntowaną ścieżkę
    orzecznictwa PKW, uznaje się że fakt nie wydrukowania nazwiska kandydata
    przy kratce przez sasina jest tożsamy z brakiem zgłoszenia się kandydata".

    > szczesliwie wyrok juz byl. Moze i nieprawomocny, ale byl.

    Czyli nie był karany...

    > Ale ... jesli prezydent ulaskawi/anuluje prawomocna kare zanim zostanie
    > wykonana ... to osoba jest karana, czy nie jest ?

    Z tego co z WOSu pamiętam, to tak - osoba jest karana, tylko prezydent
    uchyla wykonanie kary. Aczkolwiek niewykluczone że się mylę. Choć nie
    wydaje mnie się - wtedy byłoby sensu robić takich kretyńskich fikołków.

    > No i pytanie czy "prezydent stosuje prawo łaski" to taki piekny zapis na
    > "prezydent moze ułaskawic kazdego wedle swojego widzimisie" czy
    > "prezydent stosuje odpowiednie ustawy o ulaskawieniach".
    >
    > A tam owszem - decyzja nalezy do prezydenta, ale juz proces, tzn
    > przebieg ulaskawienia opisany - np musi byc opinia PG.

    W ogóle to rzeczywiście konstytucja jest czasem niejasno napisana. Niby
    jak jest napisane, że rada ministrów publikuje wyrok to jest jasne że
    jest zobowiązana a nie po uważaniu, ale... Może i nie ma to większego
    znaczenia. Dopóki ktoś nie leci w chuja, to wystarcza tak jak było
    napisane, a jak ktoś leci w chuja, to nie ma znaczenia co napisano...

    --
    Shrek