    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uchwała PKW
    Date: Tue, 2 Jun 2020 13:40:11 +0200

    dyskusyjnych:5ed5e78f$0$17345$6...@n...neostrad
    a.pl...
> [...]
    >głosowania na kandydatów.

    >§ 2. Fakt wskazany w § 1 równoważny jest w skutkach z przewidzianym w
    >art. 293 § 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy
    >brakiem możliwości głosowania ze względu na brak kandydatów"

    >Co to jest? 1 paragraf ok. Ale drugi? Wybory się nie odbyły dlatego,
    >że nie przeprowadzono głosowania i tyle. Nie jest to wcale równoważne
    >w skutkach z brakiem kandydatów. Kandydaci byli. Zebrali podpisy,
    >wydali jakąś tam kasę na kampanie itd. A przede wszystkim ktoś za to
    >odpowiada i nie kandydaci którzy "się nie zgłosili".

    MIalem te same zastrzezenia.

    Moze po prostu PKW dopasowala najlepszy art z ustawy, bo "nie odbyly
    sie" to chyba nie ma :-)

    Szczegolnie ze odbyly sie - byly ogloszone, kandydaci sie zglosili,
    itp.
    Tylko glosowanie sie nie odbylo :-)

    Takie to i nasze prawo - 250 stron, 500 artykułow, a najprostszego
    przypadku nie ujęli :-)

    P.S.

    Art. 289. § 1. Wybory zarządza Marszałek Sejmu nie wcześniej niż na 7
    miesięcy i nie później niż na 6 miesięcy przed upływem kadencji
    urzędującego Prezydenta Rzeczypospolitej i wyznacza ich datę na dzień
    wolny od pracy przypadający nie wcześniej niż na 100 dni i nie później
    niż na 75 dni przed upływem kadencji urzędującego Prezydenta
    Rzeczypospolitej.

    § 2. W razie opróżnienia urzędu Prezydenta Rzeczypospolitej Marszałek
    Sejmu zarządza wybory nie później niż w czternastym dniu po
    opróżnieniu urzędu i wyznacza datę wyborów na dzień wolny od pracy
    przypadający w ciągu 60 dni od dnia zarządzenia wyborów

    Czy mi sie wydaje, czy specustawie powinien byc wymieniony jakis nowy
    termin, lub marszalek powinna poczekac na koniec kadencji ?

    >To tak jakby mi ktoś zajebał miesięczną wypłatę w tramwaju i sąd
    >podjął uchwałę że "rodzi to skutki równoważne z tym jakbym przez
    >miesiąc nie był zatrudniony".

    No bo rodzi ... przynajmniej finansowo :-)

    >W związku z czym sa^H^Hzłodzieja uniewinnić, bo nic z tym wspólnego
    >nie ma,

    Zbyt daleki wniosek. Chyba, zeby mu tak dowalic z Kodeksu Pracy,
    jakies "kto pozbawia pracownika pensji ..." :-)

    > a mi zabrać zasiłek z L4 za dwa dni, bo przecież skoro skutki są
    > jakbym nie był zatrudniony, to się nie należy:P

    o to to to ...

    >Co dalej - jak się naczelnikowi wymysli, to będzie cyklicznie
    >organizował wybory a po nieprzeprowadzeniu głosowania stwierdzi "no
    >ja

    Ale jak to zrobic, skoro PKW powinna organizowac wybory, a kto temu
    przeszkadza, ten podlega karze ...

    no widac jak to zrobic ... a nie, nie widac, bo ustawa niegotowa :-)

    >chciałem, ale PKW coś mówi, że nikt się nie zgłosił, nie wiem może
    >sam się zgłoszę?" Sam z naciskiem, że innych kandydatów się po prostu
    >nie wydrukuje i stwierdzi, że "rodzi to skutki równoważne z tym,
    >jakby ich nie było"?

    Ale tu jak rozumiem - musi byc dwoch kandydatow.

    Art. 293. § 1. Jeżeli w wyborach, o których mowa w art. 289 i art.
    292, głosowanie miałoby być przeprowadzone tylko na jednego kandydata,
    Państwowa Komisja Wyborcza stwierdza ten fakt w drodze uchwały, którą
    przekazuje Marszałkowi Sejmu, podaje do publicznej wiadomości i
    ogłasza w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej.

    § 2. Marszałek Sejmu ponownie zarządza wybory nie później niż w 14
    dniu od dnia ogłoszenia uchwały Państwowej Komisji Wyborczej w
    Dzienniku Ustaw. Przepisy art. 289 § 2 i art. 290 stosuje się
    odpowiednio.

    Musisz miec wybor :-)

    >I jak mieć szcunek do takiego państwa?

    Normalnie, kto nie ma szacunku, ten pałą oberwie :-)

    >Jak oglądałem narcos, to wygląda na to, że w kolumbi politycy byli
    >nieco uczciwsi:(

    Ja jestem uczciwy polityk - zaplacili za ustawe, to ustawa bedzie :-)

    >Życzę powodzenia w przypadku jakiegoś scenariusza ukraińskiego. 1/1
    >ma to w dupie, 1/4 już uważa państwo za wrogi, 1/4 lubi władzę, która
    >da im socjal. Jak przyjdzie na przykład rusek (albo inny chińczyk) i
    >da lepszy to większość z tej 1/4 przejdzie do obozu "mam to w dupie",
    >część stwierdzi, że jak płacą to nie ma o co awantury robić, część
    >zejdzie do podziemia i patriotycznych bokserkach będą walić
    >pariotyczną wódę w piwnicach. Jednym słowem Polska nie posiada już w
    >praktyce "lojalnych" obywateli.

    No coz, musialibysmy siegnac bodajze 5 lat temu.
    Polowa obywateli na wybory nie poszla - widac maja to w d* :-)

    J.