  • 21. Data: 2009-02-04 16:37:48
    Temat: Re: Ubezwłasnowolnienie czy... ?
    Od: "Anna B USNET" <a...@o...eu>

    > Kluczem do dopowiedzi na Twoje wątpliwości jest wiedza na temat istnienia
    > bądź nie rozdzielności majątkowej u rodziców, istnienie dyspozycji na
    > wypadek śmierci etc. chyba trzeba wysupłać parę PLN i przejść się do
    > prawnika z krwi i kości.

    Rodzice nie mieli rodzielnosci majatkowej, nie istniala tez dyspozycja na
    wypadek smierci. Z pewna niesmialoscia i niechecia do tego typu instytucji
    widze ze inaczej to sie odbyc nie odbedzie mimo to liczylam chociaz na
    jakies wstepne nakreslenie faktow ktorych mam sie trzymac.

    Pozdrawiam Anna

  • 22. Data: 2009-02-04 17:40:02
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Anna B USNET napisał(a):

> [...]
    > instytucji widze ze inaczej to sie odbyc nie odbedzie mimo to liczylam
    > chociaz na jakies wstepne nakreslenie faktow ktorych mam sie trzymac.

    Najlepiej Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego, znajdź Rozdział III i poczytaj:

    http://tnij.org/ct0t

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 23. Data: 2009-02-04 20:18:31
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "Anna B USNET" <a...@o...eu> wrote in message

    > Poczatkowo byly na ojca. Pozniej w 100% na matke. Wyplacone zostaly przez
    > ojca dzien po jej smierci.

    Czyli były wypłacone nielegalnie - bez postępowania spadkowego.

    Możesz chyba wystąpić do sądu podczas działu spadku aby tamtą wypłatę z
    konta potraktował jako część
    spadku przywłaszczoną już przez ojca - czyli powinnaś mieć więcej
    udziału-kasy z dziedziczenia
    samego mieszkania.

    - Na odrzucenie spadku masz formalnie 6 miesięcy od daty dowiedzenia się o
    czyjejś śmierci - możesz
    spokojnie wyjechać dokąd chcesz.

    zbyszek

  • 24. Data: 2009-02-05 05:03:48
    Od: "Anna B USNET" <a...@o...eu>

    > Czyli były wypłacone nielegalnie - bez postępowania spadkowego.

    O tym wlasnie (moze troche pokretnie i rozwodzac sie pisze). Czy legalnie
    czy nie tego nie wiem ale bez postepowania spadkowego.

> [...]
    > konta potraktował jako część
    > spadku przywłaszczoną już przez ojca - czyli powinnaś mieć więcej

    Gdyby tamta kwota potraktowana byla jako czesc spadku przywlaszczonego przez
    ojca to jak domniemam cale mieszkanie plus cos jeszcze bylo by juz dawno
    moja wlasnoscia ale............

    > - Na odrzucenie spadku masz formalnie 6 miesięcy od daty dowiedzenia się o
    > czyjejś śmierci - możesz
    > spokojnie wyjechać dokąd chcesz.

    Minelo juz przeszlo dwa lata.

    Pozdrawiam Anna

  • 25. Data: 2009-02-07 11:59:23
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Minelo juz przeszlo dwa lata.

    Miałem na myśli kiedyś w przyszłości twojego ojca i twoją z tym
    niepewność...