  • 1. Data: 2005-03-09 12:20:11
    Temat: Ubezwlasnowolnie - konsekwencje
    Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl>

    W rodzinie mam chora na Alzheimera. Wujek chce ja ubezwalnowolnic, ale
    zastanawia sie czy po ubezwlasnowolnieniu czekaja go w zwiazku z tym nowe
    obowiazki lub utrudnienia. A jesli tak to jakie?

  • 2. Data: 2005-03-09 14:58:46
    Temat: Re: Ubezwlasnowolnie - konsekwencje
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Jerzy" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W rodzinie mam chora na Alzheimera. Wujek chce ja ubezwalnowolnic, ale
    > zastanawia sie czy po ubezwlasnowolnieniu czekaja go w zwiazku z tym nowe
    > obowiazki lub utrudnienia. A jesli tak to jakie?

    to zalezy czy wujek bedzie sprawowal bezposrednia opieke, jesli chodzi o
    obowiazki to wszystkie po calkowitym ubezwlasnowolnieniu spadna na niego ,
    to tak jak z opieka nad malym dzieckiem , ktore trzeba niekiedy za raczke
    prowadzic z tym , ze dziecko uczysz samodzielnosci a takiej chorej juz
    raczej tego nie nauczysz , utrudnienia ? jesli chodzi o urzedy to zadne
    poniewaz otrzyma zaswiadczenie , ze jest opiekunem prawnym i z racji tego
    wszystko sam zalatwi

    Sandra

  • 3. Data: 2005-03-09 16:36:32
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > W rodzinie mam chora na Alzheimera. Wujek chce ja ubezwalnowolnic, ale
    > zastanawia sie czy po ubezwlasnowolnieniu czekaja go w zwiazku z tym nowe
    > obowiazki lub utrudnienia. A jesli tak to jakie?

    Jednym z "utrudnien" jest obowiazek skladania co 6 miesiac / rok (zalezy od
    decyzji sadu) sprawozdania z wykonywania opieki ( jezeli oczywiscie wujkowi
    sad powierzy wykonywanie opieki ).

    konrad

  • 4. Data: 2005-03-09 20:31:56
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    >W rodzinie mam chora na Alzheimera. Wujek chce ja ubezwalnowolnic, ale
    > zastanawia sie czy po ubezwlasnowolnieniu czekaja go w zwiazku z tym nowe
    > obowiazki lub utrudnienia. A jesli tak to jakie?

    Odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez ubezwłasnowolnioną. Reszta to
    niewielkie utrudnienia w porównaniu do samej opieki nad chorą.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-03-10 06:04:50
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Jerzy" <j...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:6fdb.000007ef.422ee9f9@newsgate.onet.pl

    > W rodzinie mam chora na Alzheimera. Wujek chce ja ubezwalnowolnic, ale
    > zastanawia sie czy po ubezwlasnowolnieniu czekaja go w zwiazku z tym
    > nowe obowiazki lub utrudnienia. A jesli tak to jakie?

    Czyli jak rozumiem - wujek również chce zostać kuratorem
    osoby którą ma zamiar ubezwłasnowolnić?. Domyślam się,
    że już teraz opiekuje się tą osobą?. Jeśli tak, to oprócz
    dotychczasowych czynności dotyczącej tej osoby dojdą
    jeszcze wizyty (sporadyczne) kuratora sądowego (wywiad)
    i coroczne sprawozdania dla Sądu ze sprawowania tejże
    opieki - na co wydawane są dochody osoby ubezwłasnowolnionej,
    w jakie ma warunki mieszkaniowe, jakie są miedzy wami
    relacje_stosunki itp.
    Druki przysyła Sąd na początku każdego zaczynającego się
    roku.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej

  • 6. Data: 2005-03-10 12:13:42
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli jak rozumiem - wujek również chce zostać kuratorem
    > osoby którą ma zamiar ubezwłasnowolnić?.

    kurato a opiekun to dwie rozne sprawy, kuratela nie daje mozliwosci
    decydowania w pelni za druga osobe

    Sandra

  • 7. Data: 2005-03-10 12:36:20
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:d0pdmb$cds$1@helios.nd.e-wro.pl

    > kurato a opiekun to dwie rozne sprawy,

    Przecież nie napisałem, że po ubezwłasnowolniu osoba
    ta ma opiekuna. Osoba ta ma kuratora.

    > kuratela nie daje mozliwosci
    > decydowania w pelni za druga osobe

    Daje. Kurator osoby ubezwłasnowolnionej (nawet częściowo)
    ma obowiązek decydowania we wszystkich ważnych życiowo
    sprawach osoby ubezwłasnowolnionej. To jest właśnie ta
    odpowiedzialność za tę osobę. (m.in.) To kurator decyduje
    co jest jej dobre, a co nie tym nie jest.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Systemy odporne na idiotów, obsługiwane są właśnie przez nich."

  • 8. Data: 2005-03-10 12:50:31
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Przecież nie napisałem, że po ubezwłasnowolniu osoba
    > ta ma opiekuna. Osoba ta ma kuratora.

    przy calkowitym ubezwlasnowolnieniu nie ma kurateli jest tylko opieka prawna

    Sandra

  • 9. Data: 2005-03-10 12:52:34
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > przy calkowitym ubezwlasnowolnieniu nie ma kurateli jest tylko opieka
    prawna

    przy czesciowej zreszta tez , kuratela moze byc tylko dla nieporadnej z
    wniosku samej nieporadnej

    Sandra

  • 10. Data: 2005-03-10 13:04:49
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > przy czesciowej zreszta tez , kuratela moze byc tylko dla nieporadnej z
    > wniosku samej nieporadnej

    Andrzej przepraszam w czesciowym kuratela jednak w opisywanym przypadku
    bedzie to zalezalo od rozwoju choroby , wieku osoby itp. jesli to beda
    poczatki choroby to czesciowe ubezwlasnowolnienie wchodzi w gre i kuratela a
    to naklada na kuratora jak w poscie napisales czynnosci zwiazane z
    zalatwianiem istotnych spraw

    jeszcze raz przepraszam za blad

    Sandra