    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tygodniowy czas pracy obowiązujący w Polsce
    Date: Tue, 2 Aug 2005 20:31:30 +0200

    Dnia 2 sie o godzinie 20:06, na pl.soc.prawo, Aska napisał(a):

    > Mam pytanie odnośnie czasu pracy w Polsce.Czy np reguluja to jakies ustawy
    > itd ??

    Kodeks Pracy, Regulamin Pracy w danej firmie, Układ Zbiorowy etc.

    > Mam propozycje pracy w butiku, ale to wychodzi 50h tygodniowo właczajac w to
    > sobote i niedziele ( sob: 9-21, niedz: 10-18 )) miesięcznie to wychodzi 160 h

    No, troszkę to nie pasuje - bo przyjmując cztery tygodnie w miesiącu - to
    4x50 = 200 godzin ;)

    > i tak sie zastanawiam czy to jest zgodne z prawem ??

    No cóż.
    Zgodnie z KP - tydzień pracy jest 40 godzinny.
    Rocznie jest limit nadgodzin ustalony na poziomie 154 (albo cos koło tego)
    Jako nadgodziny należy rozumieć sytuacje wyjątkowe (np. awaria, uzasadniona
    potrzeba pracodawcy). Nie jest taka potrzebą normalnie wykonywany cykl w
    pracy.
    A to że on celem nie zatrudniania kolejnego pracownika i obniżenia sobie
    kosztów związanych z jego utrzymaniem, "doi" zatrudnionych pracowników.

    > Dodam ze na rekę płaca 800 zł

    No to jest zależne od uzgodnień z pracodawcą i postanowień wynikających z
    umowy o pracę. 800 netto jednak jest zgodne z prawem, ponieważ płaca
    minimalna wynosi na razie 849 brutto.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423