    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Twoerzenie stron www
    Date: Mon, 09 Nov 2009 14:13:50 +0100

    Dnia 09-11-2009 o 10:55:14 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > Mam pytanie:
    > chciałbym założyć stronę swojej firmy - nic wielkiego - głowna + 5-8
    > podstron. Strona czysta, czytelna, raczej prosty HTMl bez jakichs
    > wielkich
    > bajerów, skryptów itp.
    >
    > Chciałbym zlecić to zewnetrznej firmie.
    >
    > Jak wygląda praktyka.
    > Czy firma tworzaca dla mnie strone daje mi ja i potem we własnym zakresie
    > moge sobie ja modyfikowac, czy raczej działa to na zasadzie kupna
    > programu
    > komputerowego - czyli mogę uzytkować, ale jakbym chciał cos zmienic to
> [...]

    Jeśli chcesz mieć wolną rękę, musisz przenieść na siebie majątkowe prawa
    autorskie na wszystkich znanych polach eksploatacji (ja dodatkowo jeszcze
    wklejam całą ich listę, tak na wszelki wypadek), oraz trzeba też
    uwzględnić to:

    Art. 46. upa
    Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórca zachowuje wyłączne prawo
    zezwalania na
    wykonywanie zależnego prawa autorskiego, mimo że w umowie postanowiono o
    przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych.

    --
    Tomek