  • 1. Data: 2009-11-09 09:55:14
    Temat: Twoerzenie stron www
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam pytanie:
    chciałbym założyć stronę swojej firmy - nic wielkiego - głowna + 5-8
    podstron. Strona czysta, czytelna, raczej prosty HTMl bez jakichs wielkich
    bajerów, skryptów itp.

    Chciałbym zlecić to zewnetrznej firmie.

    Jak wygląda praktyka.
    Czy firma tworzaca dla mnie strone daje mi ja i potem we własnym zakresie
    moge sobie ja modyfikowac, czy raczej działa to na zasadzie kupna programu
    komputerowego - czyli mogę uzytkować, ale jakbym chciał cos zmienic to
    takie zlecenie powinna wykonac ta sama firma?
    A moze mozna tak i tak, tyle ze strona w uzytkowanie kosztuje x a na
    własnosc 10x?

    Troche nie z tej grupy ale dodatkowo - ile taki projekt moze kosztowac?
    Płaci sie raz, czy jakis miesieczny abo?

    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
    braku władzy." Niels Bohr

  • 2. Data: 2009-11-09 10:04:31
    Temat: Re: Twoerzenie stron www
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.11.2009 10:55), Budzik wrote:
> [...]
    > takie zlecenie powinna wykonac ta sama firma?
    > A moze mozna tak i tak, tyle ze strona w uzytkowanie kosztuje x a na

    W zasadzie w przyrodzie występują wszystkie 3 przypadki. Zależy jak się
    umówisz.

    > Troche nie z tej grupy ale dodatkowo - ile taki projekt moze kosztowac?

    Od 100zł do 10kpln.

    > Płaci sie raz, czy jakis miesieczny abo?

    Tak lub tak, zależy jak się umówisz.

    p. m.

  • 3. Data: 2009-11-09 12:00:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:09112009.75FC9819@budzik61.poznan.pl...

    > Jak wygląda praktyka.

    Mniej wicej podobnie jak z laska.
    Mozna od tylu, mozna od przodu, mozna do buzi.
    Mozna za darmo, za 100 zl, za TAK-TAK-a - wszystko zalezy od umowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-11-09 13:13:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-11-2009 o 10:55:14 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    > komputerowego - czyli mogę uzytkować, ale jakbym chciał cos zmienic to
    > takie zlecenie powinna wykonac ta sama firma?

    Jeśli chcesz mieć wolną rękę, musisz przenieść na siebie majątkowe prawa
    autorskie na wszystkich znanych polach eksploatacji (ja dodatkowo jeszcze
    wklejam całą ich listę, tak na wszelki wypadek), oraz trzeba też
    uwzględnić to:

    Art. 46. upa
    Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórca zachowuje wyłączne prawo
    zezwalania na
    wykonywanie zależnego prawa autorskiego, mimo że w umowie postanowiono o
    przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-11-09 19:23:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Ładne strony internetowe można sobie zrobić całkowicie za darmo korzystając
    z darmowych szablonów. Jedyny warunek, to na dole drobnym drukiem link do
    serwisu twórcy.

    Niektórzy dziwią się, że swoje strony internetowe, ale np. w trochę innych
    kolorach widzą w innych firmach lub w na stronach z szablonami.

    Ja przykładowo szukałem "producenta" swojej strony, i ceny wahały się od
    500zł do 5.000 zł, zainwestowałem w książkę (wygodniej niż w necie) i teraz
    sam moge strony robić innym wg szablonów dostępnych w necie.
    Generalnie warto inwestować w zaawansowany system zarządzania treścią,
    jeśliaktualizacje witryny mają następować codziennie i wtedy warto kupić
    taki system na własność bez żadnych ograniczeń.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontak ze mną: http://grupy.3mam.net/3mam-net-kontakt/
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde