  • 41. Data: 2016-06-10 21:33:34
    Temat: Re: Trybunał Konstytucyjny - jaki jest
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 8 Jun 2016 13:49:43 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale fakt, ze urzednik o czyms decyduje, a obywatelowi nie
    > przysluguje odwolanie, to chyba jednak w pewnej sprzecznosci z
    > ogolnymi prawami obywatela stoi.
    > Kto ciekawy, ten moze sobie poczytac wniosek - zapewne jest tam ladnie
    > uzasadnione dlaczego przepis jest niezgodny.

    Aż z ciekawości zajrzałem:
    http://ipo.trybunal.gov.pl/ipo/Sprawa?cid=1&dokument
    =14026&sprawa=15218

    I nie bardzo rozumiem. Najpierw mamy ścianę tekstu na temat pierwszego
    zarzutu, a pod sam koniec lakoniczne "Trybunał - w aktualnym stanie prawnym
    - nie znajduje podstaw do stwierdzenia niekonstytucyjności kwestionowanego
    przepisu rozporządzenia". Czy ktoś rozumiejący tę prawniczą nowomowę mógłby
    się odnieść do całości?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 42. Data: 2016-06-10 22:45:27
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.06.2016 o 17:42, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2016-06-10, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    /.../

    > Czy takowa zasada wychodzi się z demokracji starożytnej?
    > Wynika z? Możesz podać jakieś źródła takiego twierdzenia?

    Weź se rozciągnij ten bełkot:
    http://www.edukacjaprawnicza.pl/aktualnosci/a/pokaz/
    c/aktualnosc/art/kluczowa-rola-zasady-dwuinstancyjno
    sci-w-polskim-postepowaniu-administracyjnym.html

    na wszelaką decyzję.

    > Czyli mówisz, że mogę odwołać się od decyzji nakazującej mi płacenie podatków?
    > Czy wobec tego płacenie podatków jest niezgodne z konstytucją? :)
    > Gdzie mogę złożyć takie odwołanie?

    Powinieneś mieć możność odwołania się, ale czy ono będzie skuteczne to
    inna sprawa.

  • 43. Data: 2016-06-10 22:46:04
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.06.2016 o 17:08, Liwiusz pisze:
    /.../

    > Widzę, że nie rozumiesz słowa "demokracja".

    W listopadzie się zmieniła definicja. Teraz to jest kierowanie się
    zdaniem mniejszości.

  • 44. Data: 2016-06-11 00:01:07
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie opowiadaj bajek.

    -----

  • 45. Data: 2016-06-12 08:15:39
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    Na początku tego roku trybunał rozpatrywał sprawę z Olkusza w której Komisarz
    wyborczy (wybory samorządowe) dowolnie określał podział i granice obwodów wyborczych.
    Od decyzji Komisarza nie można było sie odwołać, jak również zaskarżyć do sądu.
    Wyrokiem TK odwołać sie dalej nie było można, ale zmienił drugą część i do sądu można
    już zaskarżyć decyzję.
    W uzasadnieniu podano miedzy innymi że możliwość zaskarżenia jest jedną z
    najważniejszych cech demokracji.
    Jak widać z wyroku o uzdrowiskach demokracja nie wszędzie obowiązuje zdaniem TK.

    pozdr.

  • 46. Data: 2016-06-12 12:32:28
    Temat: Re: Trybuna? Konstytucyjny - jaki jest
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/12/2016 03:15 PM, Danusia wrote:

> [...]
    > jest jedną z najważniejszych cech demokracji. Jak widać z wyroku o
    > uzdrowiskach demokracja nie wszędzie obowiązuje zdaniem TK.

    Serio serio, czy rozumiesz to, co czytasz?

    Coś, co tak krytykujesz, wynika bezpośrednio z konstytucji:

    Art. 190.

    Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie obowiązującą i
    są ostateczne.

    I dalej, bo chodzi chyba o to:

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/k
    omunikaty-po/art
    /8958-kierowanie-na-leczenie-uzdrowiskowe-lub-rehabi
    litacje-uzdrowiskowa-upowaznienie-ustawowe/

    Nie bardzo tam widzę zarzuty, które przytaczasz...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 47. Data: 2016-06-12 12:45:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-12 o 08:15, Danusia pisze:
    > W uzasadnieniu podano miedzy innymi że możliwość zaskarżenia jest jedną z
    najważniejszych cech demokracji.

    To jest bzdura, a z bzdury, jak wiadomo, może wynikać wszystko.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2016-06-12 23:52:26
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.06.2016 o 12:45, Liwiusz pisze:

    > To jest bzdura, a z bzdury, jak wiadomo, może wynikać wszystko.

    To nie jest bzdura

  • 49. Data: 2016-06-12 23:56:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > To jest bzdura, a z bzdury, jak wiadomo, może wynikać wszystko.

    Nie ma żadnego uzasadnienia dla nadania cechy nieomylności decyzji
    jakiejś biurwy.

  • 50. Data: 2016-06-13 00:23:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-12 o 23:52, Smok Eustachy pisze:

    > To nie jest bzdura

    To jest bzdura, bo demokracja bynajmniej nie znaczy "możliwość odwołania
    się od każdej biurwy".

    Tak to jest, jak się zaczyna używać słów w znaczeniu innym niż w
    rzeczywistości - na końcu dochodzimy do bzdur.

    --
    Liwiusz