  • 1. Data: 2004-06-28 20:20:22
    Temat: Trudna sprawa rozwodowa
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie. W malzenstwie sie nie uklada. On ma kochanke, ale nie
    chce dac rozwodu. Ona nie jest w stanie tego udowodnic przed sadem. Sama
    splaca kredyt za mieszkanie, z ktorego on sie nie chce wyprowadzic.
    Dodatkowo on zaciaga dlugi. Co w takiej sytuacji moze zrobic ona? W
    pierwszej kolejnosci chodzi o zabezpieczenie sie przed jego zobowiazaniami
    finansowymi. Wiadomo, ze im szybciej tym lepiej w takiej sytuacji. W
    dalszej kolejnosci jego wyprowadzka i rozwod. Przy czym tak jak pisalem -
    na ugode nie ma co liczyc.

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2004-06-28 20:50:28
    Temat: Re: Trudna sprawa rozwodowa
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Greg">
> [...]
    > finansowymi. Wiadomo, ze im szybciej tym lepiej w takiej sytuacji. W
    > dalszej kolejnosci jego wyprowadzka i rozwod. Przy czym tak jak pisalem -

    Trudna to ona nie jest, raczej bardzo typowa.
    Opis jest bardzo lakoniczny. Trudno zrozumieć, stwierdzenie "Sama
    spłaca kredyt za mieszkanie, z którego on się nie chce wyprowadzić". To
    mieszkanie nie należy do wspólności majątkowej ? A kredyt nie był udzielony
    obojgu ?
    On zaciąga długi. Jakie ? Kredyty bankowe ? Czy wartość tych zaciąganych
    zobowiązań przekracza zakres zwykłego zarządu majątkiem wspólnym ?

    Odpowiadając w skrócie, przed rozwodem można żądać by Sąd zniósł wspólność
    majątkową. To zabezpieczy przed dalszymi długami.

    Pzdr.

    Marek

  • 3. Data: 2004-06-28 21:07:08
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Marek w news:cbq0b3$1n8$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Trudna to ona nie jest, raczej bardzo typowa.

    Pewnie tak. Nie znam sie na tym, ale zastanawia mnie jak to wlasciwie
    wyglada w takiej sytuacji. Czy jedna ze stron ma krotko piszac
    przechlapane?

    > To mieszkanie nie należy do wspólności majątkowej?

    Nalezy.

    > A kredyt nie był udzielony obojgu?

    Obojgu. Tyle, ze wlasne konto oproznil.

    > On zaciąga długi. Jakie ?

    Rozne.

    > Czy wartość tych zaciąganych zobowiązań przekracza zakres
    > zwykłego zarządu majątkiem wspólnym ?

    Nie.

    > Odpowiadając w skrócie, przed rozwodem można żądać
    > by Sąd zniósł wspólność majątkową. To zabezpieczy
    > przed dalszymi długami.

    Tak tez myslalem. Ale zastanawia mnie jak to wyglada w praktyce. Na jakiej
    podstawie mozna to przyspieszyc. Ile moze to trwac?

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2004-06-28 21:35:19
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Greg"

    > Obojgu. Tyle, ze wlasne konto oproznil.

    To czemu miałby opuścić swoje mieszkanie ?
    Co do kredytu to odpowiedzialność za ten dług obciąża obu małżonków
    solidarnie.

    > Tak tez myslalem. Ale zastanawia mnie jak to wyglada w praktyce. Na jakiej
    > podstawie mozna to przyspieszyc. Ile moze to trwac?

    Należy złożyć do Sądu Rejonowego pozew o zniesienie wspólności majątkowej
    między małżonkami.

    Ile trwa ? Zależy od Sądu, w którym sprawa będzie się toczyć no i
    zaciekłości stron.

    Pzdr.

    marek

  • 5. Data: 2004-06-28 23:49:46
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To czemu miałby opuścić swoje mieszkanie ?
    > Co do kredytu to odpowiedzialność za ten dług obciąża obu małżonków
    > solidarnie.

    Oj "obu" to chyba nie obciaza.
    Chyba, zem przespal ladnych pare lat i juz mamy ustawe o zwiazkach
    partnerskich i/lub zmiale Konstytucji :P

  • 6. Data: 2004-06-29 05:47:18
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja"

    > Oj "obu" to chyba nie obciaza.
    > Chyba, zem przespal ladnych pare lat i juz mamy ustawe o zwiazkach
    > partnerskich i/lub zmiale Konstytucji :P

    A co ma tu do tego Konstytucja lub związki partnerskie ?

    Są malzonkami, i ich stosunki mjatkowe reguluje kodeks rodzinny, nota bene z
    1964 r. (gratuluje długiego snu !).
    Kredyt hipoteczny jest zawierany przez obu małżonków lub wymagana jest
    potwierdzenie umowy przez drugiego małonak. (art 37 krio).

    Ponadto zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także wierzyciel,
    którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków. (por. 41 krio).

    Marek

  • 7. Data: 2004-06-29 10:05:25
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ponadto zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także wierzyciel,
    > którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków. (por. 41 krio).

    Przeczytaj P O W O L I I Z E Z R O Z U M I E N I E M to, co
    napisales.

    Jesli nie pomoze, sprobuj tego :

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=37789

    Jesli dalej nic : "oba" : <liczebnik odpowiadający liczbie 2, używany w
    odniesieniu do dwóch osób jednej płci, dwóch zwierząt lub przedmiotów
    jednego rodzaju; jeden i drugi> "obu" to odmiana owego liczebnika,
    dotyczaca rodzaju meskiego i nijakiego. Juz wiesz co do tego maja zwiazki
    partnerskie?

    Swoja droga - pogratulowac lekkosci dowcipu...

    Wreszcie : wyobraz sobie, ze wiem jakie przepisy reguluja stosunki majatkowe
    miedzy malzonkami, co mogles zalozyc, gdyz pisze na grupie : pl.soc.prawo i
    wlasnie dlatego mogles szukac innego sensu mojej wypowiedzi, jak np.
    wskazujacy blad jezykowy w Twojej wypowiedzi.

  • 8. Data: 2004-06-29 14:41:24
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Marek w news:cbq2uf$f6r$2@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > To czemu miałby opuścić swoje mieszkanie?

    No tak.

    > Co do kredytu to odpowiedzialność za ten dług obciąża
    > obu małżonków solidarnie.

    Teoretycznie. Praktycznie jedna ze stron calkowicie olewa sprawe, wiec to
    druga ponosi koszty.

    Dziekuje.

    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2004-06-29 15:03:33
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja"

> [...]
    > wlasnie dlatego mogles szukac innego sensu mojej wypowiedzi, jak np.
    > wskazujacy blad jezykowy w Twojej wypowiedzi.

    Za błąd językowy przepraszam, co nie zmienia prawidłowości merytorycznej
    odpowiedzi.

    Pzdr.

  • 10. Data: 2004-06-29 15:31:22
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...op.pl> napisał w wiadomości

    > No tak.

    > Teoretycznie. Praktycznie jedna ze stron calkowicie olewa sprawe, wiec to
    > druga ponosi koszty.

    im szybciej złoży tym lepiej dla niej niech nie czeka bo traci z każdą
    chwilą!
    co za róznica ile czasu ?? zwlekanie jest gorsze.
    problem może bedzie tylko z bankiem bo może on wystapić o natychmiastową
    spłate pozostałej cześci
    kredytu, jako ze w ich widzeniu staracicie np. zdolnosc kredytową - bo nie
    jestescie juz małżeństwem
    lepiej wczesniej zapytac też w banku.
    bo jak można zniesć współwłasność na rzeczy która jeszxcze pewnie nie jest
    waszą własnością (zależy od umowy
    kredytowej)- to hipoteka czy prawo do lokalu ??
    -lepiej udajcie sie do dobrej kancelarii po poradę,