  • 1. Data: 2002-08-28 18:48:06
    Temat: Transmisja bezprzewodowa
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy dysponując urządzeniami do telekomunikacji (bez homologacji)
    bezprzewodowej, ale nie korzystające z żadnych częstotliwości radiowych,
    łączonych w niezauważalny sposób (bez odpowiedniej aparatury, lub wogóle nie
    ingerujących w przestrzeń między nadajnikami/odbiornikami) muszę mieć
    pozwolenie na ich wykorzystanie.

    Konkretna sytuacja przykładowa: Nadajnik A znajduje się w Warszawie,
    Nadajnik B w Krakowie, oba mogą się komunikować (są też odbiornikami). Są
    połączone bezprzewodowo i nie wykorzystują żadnych częstotliwości radiowych,
    ani przestrzeni między nimi (przestrzeni nie będącej w obrębie urządzeń,
    które są wielkości telewizora). Transmisji nie da się wykryć, przechwycić,
    ale istnieje. Co na to mówi prawo?

    Pozdrawiam,
    Ghost

    Dla zainteresowanych, mam na myśli przekaźniki kwantowe.

  • 2. Data: 2002-08-28 18:57:49
    Temat: Re: Transmisja bezprzewodowa
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Ghost wrote:
    [..]
    > Są połączone bezprzewodowo i nie wykorzystują żadnych częstotliwości
    > radiowych, ani przestrzeni między nimi
    [..]

    Jeśli tylko pracują w oparciu a fale elektromagnetyczne - a w to
    podpada nawet światło - to niestety łapią się pod ustawę.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-08-28 19:01:56
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <3...@e...pl>, b...@e...pl says...
> [...]
    >
    > Jeśli tylko pracują w oparciu a fale elektromagnetyczne - a w to
    > podpada nawet światło - to niestety łapią się pod ustawę.

    Czyli co - na swiecenie latarka potrzebuje pozwolenia?

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 4. Data: 2002-08-28 19:10:54
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Ghost wrote:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Ghost
    >
    > Dla zainteresowanych, mam na myśli przekaźniki kwantowe.

    Prawo Telekomunikacyjne nic na ten temat nie mówi. Więc co nie jest
    zabronione...

    Dobrze ,że dodałes info o przekaźnikach kwantowych, bo ja w pierwszej
    chwili pomyslałem o czyms bardziej przyziemnym jak telepatia czy
    teleportacja (ta ze Star Treka). bez urazy

    kazik

  • 5. Data: 2002-08-28 19:14:04
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Leszek Olszewski wrote:
    > Czyli co - na swiecenie latarka potrzebuje pozwolenia?

    Jeśli przekazujesz w ten sposób informację.... ;(((

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-08-28 19:14:04
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <3...@e...pl>, b...@e...pl says...

    > Jeśli przekazujesz w ten sposób informację.... ;(((
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    A jak swiece swiatlem odbitym i przekazuje komus informacje o kolorze
    mojego ubrania to co?

    Leszek

  • 7. Data: 2002-08-29 09:41:51
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości
    > In article <3...@e...pl>, b...@e...pl says...

    > A jak swiece swiatlem odbitym i przekazuje komus informacje o kolorze
    > mojego ubrania to co?
    >
    > Leszek

    Ale robisz to nieświadomie :-)
    Jeśli świadomie i na dodatek nie masz pozwolenia - łamiesz prawo. Uważaj :-)

    SOTB

  • 8. Data: 2002-09-03 14:49:29
    Od: Pawel Krawczyk <k...@e...pl>

    Ghost <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Dla zainteresowanych, mam na my?li przeka?niki kwantowe.

    Transmisja kwantowa korzysta z polaryzacji fotonów, więc
    po pierwsze korzystasz z fali elektromagnetycznej jaką
    jest światło, po drugie istniejące technologie wymagają
    światłowodu i działają max. na kilkadziesiąt kilometrów
    z niewielkimi prędkościami. Chyba że masz na myśli jeszcze
    jakieś inne zjawiska...

    --
    Paweł Krawczyk, Kraków, Poland http://echelon.pl/kravietz/
    crypto: http://ipsec.pl/