  • 1. Data: 2004-12-29 11:55:47
    Temat: TotoLotek
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Dzisiaj do wygrania w Dużym Lotku wielka pula 6 mln złotych. Wszędzie pełno
    reklam.

    raz płacimy podatek zawierając zakład (około 20%)
    drugi raz płaci podatek od wygranej wygrywający, też chyba około 20%.
    W ten sposób rząd zabiera prawie 50%, lub więcej, bo część od tego zysku, co
    weźmie Totalizator i wypłaci swoim (podatki od wynagrodzeń) lub odda na
    darowiznę.

    Czy nie lepiej podatek od wygranej zamienić całkowicie na np. darowizny dla
    domów dziecka, dla niedożywionych dzieci w Polsce, dla rodzin poszkodowanych
    w akcji przeciwko terrorystom i mafiom politycznym, innym zorganizowanym
    przestępcom (np. tym niektórym z SLD), żołnierzy, czy policjantów?

    Z tych ogromnych podatków utrzymują się urzędnicy, którzy wymyślają przepisy
    przeciwko nam Polakom, a niektórzy z nich nas okradają i wciąż niektórzy
    chcą otrzymywac jeszcze diety poselskie w wysokości chyba jakichś 4 moich
    pensji brutto (nie znam dokładnie wysokości diety poselskiej).

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 2. Data: 2004-12-29 12:19:22
    Temat: Re: TotoLotek
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Chodzi głównie o to, czy dwukrotne pobieranie podatku jest zgodne z polskim
    prawem?

  • 3. Data: 2004-12-29 12:52:46
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Chodzi głównie o to, czy dwukrotne pobieranie podatku jest zgodne z
    polskim
    > prawem?

    Naucz sie chociaz porzadnie cytowac, skoro juz zaszczycasz nas swoimi
    postami. Poza tym to nie jest dwukrotne pobieranie podatku. Problem wiec
    nie istnieje.

  • 4. Data: 2004-12-29 13:01:29
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości
    > polskim
    >
    > Naucz sie chociaz porzadnie cytowac, skoro juz zaszczycasz nas swoimi
    > postami. Poza tym to nie jest dwukrotne pobieranie podatku. Problem wiec
    > nie istnieje.

    Jak to nie jest dwukrotne pobieranie podatku?
    Raz ten co wygra płaci podatek, kiedy zawiera zakład
    Drugi raz musi zapłacić podatek od wygranej.

    Gram, ale obym nie wygrał głównej wygranej myślę sobie. Wtedy nie będzie mi
    obojętne, czy te pieniądze z drugi raz zabranego podatku wypłacą takim jak
    pan Pęczak, czy biednym dzieciom z domu dziecka, lub innym niedożywionym
    dzieciom w Polsce, których jest mnóstwo.

    Dla mnie jest to ewidentnie dwukrotne pobranie podatku od tej samej osoby -
    grającego.

    Dlaczego według pana to nie jest dwukrotne pobranie podatku, chociaż
    ewidentnie jest?
    Proszę uzasadnić, bo dla mnie na razie problem również nie istnieje, ale
    kiedy wygram może zaistnieć.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 5. Data: 2004-12-29 13:21:03
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. wrote:

> [...]
    > wypłacą takim jak pan Pęczak, czy biednym dzieciom z domu dziecka,
    > lub innym niedożywionym dzieciom w Polsce, których jest mnóstwo.

    Przeciez wyplaca sie, wlasnie z podatkow roznego rodzaju zasilki i zapomogi,
    ktore niejednokrotnie nie powinny byc wyplacane. Za przeproszeniem :
    chamstwo i menelstwo sie mnozy i zyje sobie z podatkow uczciwych ludzi,
    ktorych nie stac na zapewnienie godziwych warunkow swojemu potomostwu. A
    czemu nie stac ? Bo oddaja znaczna czesc swoich zarobkow panstwu (podatki i
    inne daniny), na utrzymanie jakiegos marginesu spolecznego, ktory moglby
    zniknac(czyli wymrzec) z korzyscia dla ogolu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-29 13:30:26
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Przeciez wyplaca sie, wlasnie z podatkow

    To idzie ze składek ZUS.

> [...]
    > inne daniny), na utrzymanie jakiegos marginesu spolecznego, ktory moglby
    > zniknac(czyli wymrzec) z korzyscia dla ogolu.

    Tu akurat nie zgodzę się z Szanownym Panem.
    Po powrocie ze stypendium habilitacyjnego (2 lata w Narodowym Instytucie w
    Japonii) w Polsce nikt mnie nie chciał zatrudnić, ponieważ nie miałem
    znajomości. Oferty od potencjalnych pracodawców były poniżające na równi z
    zasiłkiem. Był to początek roku 2000, trudny okres - wysokie bezrobocie,
    mało prywatnych uczelni. żadna okoliczna uczelnia nie chciała mnie w środku
    roku akademickiego.

    Byłem pół roku bezrobotny i pobierałem zasiłek, na który oczywiście
    wcześniej płaciłem sładki ZUS i nadal płacę. Już go 10 razy spłaciłem, gdyby
    pan wysunął zarzut, że to z pana podatku szło.
    Czy uważa pan, że wtedy powinienem był umrzeć, ponieważ byłem jednym z
    według pana "meneli i chamów" na zasiłku a moje dzieci ledwo co jadły. Były
    dni, że mnie na herbatę nie było stać i popijałem suchą bułkę przegotowaną
    wodą, żeby dzieciakom kupić mleko.
    Chce się czasami krzyczeć Niech żyje Polska! ale jak może żyć z SLD - kulą u
    nogi.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 7. Data: 2004-12-29 13:41:12
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. wrote:

    > To idzie ze składek ZUS.

    Czyli z innego rodzaju daniny.

> [...]
    > trudny okres - wysokie bezrobocie, mało prywatnych uczelni. żadna
    > okoliczna uczelnia nie chciała mnie w środku roku akademickiego.

    Z tego co wiem to prywatnych uczelni bylo juz wtedy dosyc sporo.

    > Byłem pół roku bezrobotny i pobierałem zasiłek, na który oczywiście
    > wcześniej płaciłem sładki ZUS i nadal płacę. Już go 10 razy
    > spłaciłem, gdyby pan wysunął zarzut, że to z pana podatku szło.

    A dla przykladu moj dziadek placil ZUS przez 40 lat, po czym nieszczesliwie
    zmarlo mu sie po roku pobierania emerytury, a pieniadze wyparowaly. Jezeli
    ze mna bedzie tak samo to mam prawo domniemywac, ze to co ja place takze
    zostanie przejedzone przez rozny element.

> [...]
    > jadły. Były dni, że mnie na herbatę nie było stać i popijałem suchą
    > bułkę przegotowaną wodą, żeby dzieciakom kupić mleko.

    Gdziez bym tam smial wyksztalconego Pana doktora uwazac za menela i chama.
    Chodzilo mi o inne warstwy spoleczne tzn. o tych co im sie uczyc i pracowac
    nie chce, a zyja z tego co dostana od panstwa (czyli ode mnie i od pana).
    Plodza oni swoje potomostwo, ktore bedzie wiodlo takie samo zycie, tyle ze
    juz na koszt byc moze mojego potomstwa.

    > Chce się czasami krzyczeć Niech żyje Polska! ale jak może żyć z SLD -
    > kulą u nogi.

    Panie doktorze, ta kula u nogi juz tonie pociagajac za soba cala reszte(co
    latwo zaobserwowac w mediach). Juz niedlugo nie bedzie po SLD sladu. Wtedy
    bedzie rzadzila prawica(byle AWS) i bedzie tak samo. Pan wtedy byl w Japonii
    to moze nie wiedziec co sie wtedy dzialo i jakie wspaniale reformy powstaly.
    Ludzie przyjmowali SLD z otwartymi ramionami.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2004-12-29 13:45:37
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Z tego co wiem to prywatnych uczelni bylo juz wtedy dosyc sporo.

    Było, ale wciąż zbyt mało. Te, które obecnie mnie zatrudniają nie istniały
    jeszcze, albo były słabo rozwinięte, aby atrudnić więcej pracowników. Nie
    bylem wtedy nikomu potrzebny jak Ci według pana "menele i chamy".

    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 2005!

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 9. Data: 2004-12-29 14:12:03
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. wrote:

> [...]
    > istniały jeszcze, albo były słabo rozwinięte, aby atrudnić więcej
    > pracowników. Nie bylem wtedy nikomu potrzebny jak Ci według pana

    No i z tego powodu ja mam pana utrzymywac ?

    > Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 2005!

    Wzajemnie!

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2004-12-29 19:05:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > No i z tego powodu ja mam pana utrzymywac ?

    ____________________
    |\ /| | |
    ||__|| | Please do not |
    / o o \ | feed the Trolls. |