  • 1. Data: 2004-12-29 07:10:19
    Temat: zakaz handlu w niedziele - podstawa prawna
    Od: " " <v...@g...pl>

    pomijajać wątek ideowy, moralny i dotyczacy naruszania zasad konkurencji,
    chciałbym spytać w jakich przepisach szukać należałoby uprawnień rad
    miejskich do wprowadzania zakazu handlu w niedziele; innymi słowy czy
    panowie radni rzeczywiscie maja do tego prawo czy jest to tylko skaldanie
    pustych obietnic?

  • 2. Data: 2004-12-29 07:43:27
    Temat: Re: zakaz handlu w niedziele - podstawa prawna
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    v...@g...pl wrote:
    > [...] w jakich przepisach szukać należałoby uprawnień rad
    > miejskich do wprowadzania zakazu handlu w niedziele;

    Dekalog. Art. 1 punkt 3.

    :)

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2004-12-29 08:10:24
    Od: " " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Dekalog. Art. 1 punkt 3.

    "Miszczu", mówiłem, bez wątków ideologiczno-moralnych

  • 4. Data: 2004-12-29 08:16:56
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    > "Miszczu", mówiłem, bez wątków ideologiczno-moralnych

    W tej sprawie tylko one decyduja

    Leszek

  • 5. Data: 2004-12-29 08:34:18
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 08:43:27 +0100, Jasek <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Dekalog. Art. 1 punkt 3.

    Hmmmm, Jeżeli już wchodzimy na religię, to niedziela jest pierwszym dniem
    tygodnia. Siódmym jest sobota, i to liczona biblijnie od zachodu słońca w
    piątek. Siabes znaczy się.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 6. Data: 2004-12-29 08:41:33
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    niestety jest to jedyna podstawa prawna w tym kraju
    opiera się wyłącznie na naszej polskiej szlachecko-anarchistycznej zasadzie
    "szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie"
    dlatego też różni wójtowie,starości,dyrektorzy uzurpują sobie prawo do
    tworzenia różnorakich regulacji prawnych, mimo iż nie mają do tego uprawnień
    ustawowych, a nawet działają wbrew ustawie - chociażby ostatnio bezprawne
    pobieranie przez niektóre gminy opłaty za uzupełnienie wpisu do ewidencji o
    PKD - wbrew przepisom i oswiadczeniom ministra finansów w tej sprawie
    a co? przecież to moja gmina i ja tu rządzę!

  • 7. Data: 2004-12-29 09:50:47
    Od: " " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    panu Dubrowskiemu i innym ideologom rynku proponuje szklaneczke zimnej wody
    i udanej imprezy noworocznej, zastanawia mnie jednak dlaczego mimo w mojej
    ocenie jasnego okreslenia kryteriów odpowiedzi w tym watku zawsze znajda sie
    jacys oszołomieni szołmeni, którrzy beda próbowac wciskac innym swój
    ideologiczny kit;
    ..a wracajac do tematu - jak rozumiem nie ma przepisów, które umozliwiałyby
    jakimkolwiek ciałom koelgialnym typu rada gminy/powiatu/parafii skutecznie
    zakazywac handlu w niedziele?

  • 8. Data: 2004-12-29 10:11:31
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    > ..a wracajac do tematu - jak rozumiem nie ma przepisów, które
    > umozliwiałyby
    > jakimkolwiek ciałom koelgialnym typu rada gminy/powiatu/parafii skutecznie
    > zakazywac handlu w niedziele?

    Nie, nie ma

    Lech Dubrowski

  • 9. Data: 2004-12-29 11:57:40
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Hmmmm, Jeżeli już wchodzimy na religię, to niedziela jest pierwszym dniem
    > tygodnia. Siódmym jest sobota, i to liczona biblijnie od zachodu słońca w
    > piątek. Siabes znaczy się.

    A tak naprawde zakaz handlu opiera sie jeszcze na "komunistycznym"
    ustawodawstwie pozwalajacym radzie miasta ustalac godziny otwarcia placowek
    handlowych.
    I owi ideowi "antykomuisci" bez skrupulow wydaja zakazy stosujac owo
    "znienawidzone przez siebie" prawo

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-12-29 13:06:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    bo wrote:
    > A tak naprawde zakaz handlu opiera sie jeszcze na "komunistycznym"
    > ustawodawstwie pozwalajacym radzie miasta ustalac godziny otwarcia placowek
    > handlowych.

    W jaki sposób ustawodawstwo staje się komunistycznym?

    KG