  • 11. Data: 2016-03-14 08:23:20
    Temat: Re: Testament
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 11 Mar 2016 08:50:24 -0600
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > nie po to jest testament.

    W Polskim prawie, a i owszem, choć idea jest właśnie taka, aby samodzielnie
    rozporządzić własnym majątkiem. Natomiast wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy,
    więc jeśli ktoś pyta, czy jeśli testamentem przepisze wszystko na jedną osobę i czy
    ją to uchroni przed roszczeniami innych, to należy go uświadomić, że nie, zamiast
    dywagować po co ktoś w Polsce wymyślił instytucję "pseudo testamentu".

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 12. Data: 2016-03-14 14:11:50
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/14/2016 2:23 AM, szerszen wrote:

> [...]
    dywagować po co ktoś w Polsce wymyślił instytucję "pseudo testamentu".

    nikt nie pytal czy sporzadzenie testamentu uchroni przed roszczeniami innych
    masz jakies wlasne projekcje.

  • 13. Data: 2016-03-14 14:43:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 14 Mar 2016 08:11:50 -0500
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > nikt nie pytal czy sporzadzenie testamentu uchroni przed roszczeniami innych
    > masz jakies wlasne projekcje.

    Może jednak zacznij czytać ze zrozumieniem, to naprawdę nie jest trudna sztuka.
    "Interesuje mnie również to, czy inni spadkobiercy
    ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w
    stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia."

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 14. Data: 2016-03-14 15:06:17
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/14/2016 8:43 AM, szerszen wrote:

> [...]
    > ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w
    > stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia."

    no i gdzie tu widzisz pytanie o ochronę przed roszczeniami.
    bo ja widzę pytanie o różnice w roszczeniach a nie jak ich uniknąć.

  • 15. Data: 2016-03-14 15:10:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 14 Mar 2016 09:06:17 -0500
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > no i gdzie tu widzisz pytanie o ochronę przed roszczeniami.
    > bo ja widzę pytanie o różnice w roszczeniach a nie jak ich uniknąć.

    O masz. Nasz edukacja schodzi na psy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń