    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Termin instrukcyjny" - kuriozum prawne?
    Date: Sat, 09 Apr 2005 10:51:58 +0200
    <hi82tr1hqywf$.1fgqa8q7mcgb6.dlg@40tude.net>
    <d380fv$ch9$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Pawcio napisał(a):
    > I tym sposobem np mój sąsiad dostał zezwolenie
    > na postawienie domu który zawali się na moje dzieci gdy zawieje wiatr z północy.

    Zreszta ten pomysl rodzi inne "tylne wejscie".

    Skladamy podanie o pozwolnenie na cos, na co pozwolenia "normalnie"
    niegdy nie uzyskamy, a sklaniamy pana "Zdzisia", zeby mu pod biurko
    wpadlo i tam przelezalo termin zalatwienia.

    Pan "Zdzisio" jest w sumie czysty, bo on decyzji nie wydal, on tylko nie
    zdazyl.

    No i zataczamy kolo, bo tak czy siak zeby tak nie bylo, to pan "Zdzisio"
    musial by byc osobiscie odpowiedzialny za sprawy ktore prowadzi.

    A moim zdaniem nie trzeba nic zmieniac w procedurach zalatwiania, tylko
    wprowadzic odpowiedzialnosc finansowa i karna pana "Zdzisia" za
    wszystkie opoznienia i bledy w podejmowanych decyzjach.

    Po zlozeniu jakiejkolwiek sprawy wymagajacej rozpatrzenia urzad w ciagu
    7-miu dni odsylal by informacje o tym kto (imie, nazwisko i funkcja,
    jednej osoby) jest urzednikiem odpowiedzialnym za prowadzenie tej
    sprawy. I jak by co, to pana "Zdzisia" za chachly i do sadu, z powodztwa
    cywilnego o spowodowanie strat.
    Bo dopoki pan "Zdzisio" wie ze "czy sie stoji, czy sie lezy 2000 sie
    nalezy", to bedzie pracowal jak pracuje, niezaleznie czy jego sprawy
    beda sie automatycznie rozpatrywaly pozytywnie, czy nie.

    Ja na przyklad bardzo chetnie obciazyl bym kosztami pradu elektrycznego,
    ktory zuzywam do gotowania, ta osobe, ktora przekraczyla termin
    rozpatrzenia mojego pozwolenia na budowe instalacji gazowej (tez bardzo
    madre. Zeby podlaczyc sobie gaz w mieszkaniu w bloku z przylacza na
    klatce schodowej, trzeba miec pozwolenie na budowe, ze wzsystkimi
    "bajerami" czyli projektant, kierownik budowy, inspektorzy budowlani,
    ksiazka budowa, tablica informacyjna nawet itp. itd.).

    Swoja droga, to czym skonczyla bo sie sprawa z powodztwa cywilnego osoby
    ktora poniosla straty w zwiazku z niewywiazaniem sie urzedu z terminu,
    przeciwko osobie, ktora pracuje w tym urzedzie i byla za ta sprawe
    odpowiedzialna?