  • Data: 2005-04-09 09:49:51
    Temat: Re: "Termin instrukcyjny" - kuriozum prawne?
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 09 Apr 2005 10:39:58 +0200, na pl.soc.prawo, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W jakish organach sie podejmuje decyzje przez tajne glosowanie?
    > Jesli tak jest faktycznie toz to jakas paranoja :)

    To, że to jest paranoja, to też tak uważam, ale pierwszy lepszy organ,
    który mi przychodzi do głowy - Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów
    w Warszawie.

    Od tego organu zależy nie byle co, bo jakość polskiej nauki, a
    jednocześnie, nie odpowiada praktycznie za nic, nie tylko głosując tajnie,
    lecz wręcz utajniając swoje posiedzenia.

    Jak byś więc dopasował swoją teorię do takich przypadków?

    Takie organy państwowe mogą bezkarnie szkodzić interesom poszczególnych
    obywateli (zatwierdzanie habilitacji), jak i szkodzić żywotnym interesom
    całego państwa - dając prawa lub je odbierając jednostkom naukowym.

    Jednocześnie dzieje się to w głosowaniu tajnym, co w przypadku zaistnienia
    klikowatości daje rezultat łatwy do przewidzenia.

    Cóż więc z teorią o osobistej odpowiedzialności materialnej rzędnika w
    takiej sytuacji?

    --
    J.A.