  • Data: 2005-04-08 13:08:08
    Temat: Re: "Termin instrukcyjny" - kuriozum prawne?
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 08 Apr 2005 14:51:11 +0200, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Jakby nie było możliwe to nie byłoby o czym rozmawiać.

    Problem rozbija się o interpretacje.
    Ustawa natomiast mówi, co mówi: "organ rozstrzyga o zatwierdzeniu w
    terminie do jednego miesiąca".

    > W sprawach administracyjnych sankcja za zaniechanie podjęcia decyzji
    > akurat jest. Ktoś tu mówił o skardze na zaniechanie. Czyli ustawodawca
    > jednak przewidział, że organ może zaniechać.

    Może zaniechać, ale nieprawnie.
    Gdyby mógł zaniechać prawnie, nie byłoby sankcji.
    Ustawa nie przewiduje zaniechania, a ty tu ciągle, jakby tu zakombinować,
    żeby się opłaciło.

    > No i wracamy do tego że tego w ustawie nie ma.

    Przecież piszę, że jest. Zgodnie z ustawą, rozstrzygnięcie ma miejce w
    ustawowym terminie, czyli miejsce mieć musi.

    > Nie ma czegoś takiego jak
    > stanowisko z mocy ustawy. Chyba że jest to wyraźnie w ustawie napisane.

    Jak wyżej.

    Nie może oznaczać braku stanowiska, bo jak napisałem wyżej:
    Zgodnie z ustawą, rozstrzygnięcie ma miejce w ustawowym terminie, czyli
    stanowisko miejsce mieć musi na mocy ustawy.

    > Nie ma stanowiska = niema
    > decyzji o zatwierdzaniu.

    To się zgadza.
    Dlatego stanowisko niesprzeczne z uchwałą oznacza logicznie stanowisko
    zgodne z uchwałą.
    Logiczna reguła wyłączonego środka.

    --
    J.A.