  • 1. Data: 2006-06-20 11:25:14
    Temat: Teoretyczne pytanie co do zwrotu kosztów wysyłki.
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    Witam. Reklamowałem swój towar na jednej z ogłoszeniowych grup dyskusyjnych.
    Odezwał się do mnie klient na gg. Chciał kupić towar. Powiedziałem mu, żeby
    zalicytował na aukcji allegro. On nie miał konta i poprosił aby mu wysłać za
    pobraniem. Paczki niestety nie odebrał. Straciłem 10zł. Nie chodzi mi jednak
    o pieniądze tylko o hamstwo tego klienta. Gdy napisałem mu, jak przedstawia
    się sprawa nagle przestał się odzywac. Czy jest jakaś możliwośc odzyskania
    od niego tych pieniędzy?
    Czy z racji zgodnego oświadczenia stron co do postanowień kupna-sprzedaży
    tego towaru można zakfalifikować tą sytuację jako odpowiedzialność
    odszkodowawczą kupującego? (Podczas rozmowy na gg została ustalona cena,
    został podany adres do wysyłki itp). Wg mnie umowa została zawarta a on nie
    wywiązał się ze swojego zobowiązania (odebranie paczki i zapłata ceny).
    Co wy o tym sądzicie?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-06-20 13:39:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Paweł napisał(a):
> [...]
    > wywiązał się ze swojego zobowiązania (odebranie paczki i zapłata ceny).

    Umowa została zawarta, kwestia tylko jak sąd potraktuje dowód w postaci
    logu z gg.

    A swoją drogą, brak konta to dość kuriozalna wymówka w dzisiejszych
    czasach. Pomijając łatwość założenia darmowego konta, to w nagłych
    przypadkach zawsze konto ma brat, siostra, ojciec, matka, kumpel itd....

    A nawet jak jakimś cudem nikt ze znanych osób nie ma konta, to przecież
    można wpłacić na poczcie. I tak zawsze taniej niż przesyłka za pobraniem.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-06-20 13:41:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    >
    > A nawet jak jakimś cudem nikt ze znanych osób nie ma konta, to
    > przecież można wpłacić na poczcie. I tak zawsze taniej niż przesyłka

    Chodzi o konto na allegro. Brak tego konta to jeszcze nic dziwnego.

  • 4. Data: 2006-06-20 14:55:17
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    > Umowa została zawarta, kwestia tylko jak sąd potraktuje dowód w postaci
    > logu z gg.

    Chodzi mi bardziej o to, żeby mu napisać, że jak nie zwróci pieniędzy to
    wystąpie z roszczeniem o zwrot pieniędzy w sądzie. Nie uda się to nie ale
    warto spróbować.
    Uczę się właśnie do egzaminu z cywila i przeglądam sobie kodeks - zarzut
    będzie tylko z art.535?

  • 5. Data: 2006-06-20 19:39:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Paweł [###r...@n...wp.pl.###] napisał:

    W praktyce może być przede wszystkim problem z ustaleniem sprawcy tego
    dowcipu. To, że nie odebrał paczki może być spowodowane również tym,
    że podał jakiś fikcyjny adres.

    Generalnie w opisanym wypadku to dął bym sobie spokój. Dla 10 zł nie
    warto sobie zaprząta głowy śmieciem.

  • 6. Data: 2006-06-20 20:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jun 2006, Paweł wrote:

> [...]
    > pobraniem. Paczki niestety nie odebrał. Straciłem 10zł. Nie chodzi mi jednak
    > o pieniądze tylko o hamstwo tego klienta.

    Moim zdaniem układ jest prosty: ustawa daje przy sprzedaży konsumenckiej
    (a o takiej piszesz, dobrze rozumiem?) *bezwzględne* prawo do zwrotu
    towaru nabytego wysyłkowo.
    Na końcu poprzedniego zdania jest kropka ;)
    Zwrócił ci ten towar w dość... hm... szczególny sposób!
    Moim zdaniem - miał prawo.

    I żeby jasność była - bezwzględne prawo do zwrotu ze zwrotem całości
    zapłaconej kwoty *wraz* z kwotą przesyłki jeśli zrezygnuje z zakupu,
    tak stanowi prawo.
    I IMO *nic* więcej.
    Czyli negatywa na allegro może załapać :>

    I to jest różnica między sprzdażą "przez allegro" i "bez allegro".

    > Czy z racji zgodnego oświadczenia stron co do postanowień kupna-sprzedaży

    Zaraz oberwę ;) ale ja ze standardowym pytaniem: a jakbyś zawarł
    umowę że jak kontrahent czegoś nie dopełni to mozesz go zastrzelić,
    to będziesz mieć prawo dochodzenia swojego "prawa z umowy" przed
    sądem? ;)
    Przecież prawo do rezygnacji z towaru przy konsumenckiej sprzedaży
    wysyłkowej jest ustawowo bezwzględne.
    Czyli postanowienia umowy sprzeczne z tym zapisem są nieważne.

    > został podany adres do wysyłki itp). Wg mnie umowa została zawarta a on nie
    > wywiązał się ze swojego zobowiązania (odebranie paczki i zapłata ceny).
    > Co wy o tym sądzicie?

    ...że jak powie że skorzystał ze swojego uprawnienia do zwrotu towaru
    poprzez jego nieodebranie od przewoźnika to leżysz i kwiczysz :|

    FYI: mnie nie dziwi że część sprzedawców na allegro wystawia komentarze
    w 10. dniu od sprzedaży (a raczej wystawienia komentarza przez
    kupującego, stanowiącego dowód odebrania towaru :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-06-20 23:12:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2006 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > towaru nabytego wysyłkowo.
    > Na końcu poprzedniego zdania jest kropka ;)
    > Zwrócił ci ten towar w dość... hm... szczególny sposób!

    A ja nie wiem :) On nie odebrał tego towaru a terminy w ciągu których
    można od tej umowy odstąpić liczą sie OD dnia wydania rzeczy. Czy rzecz
    zostałą wydana? :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-06-21 06:25:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Moim zdaniem układ jest prosty: ustawa daje przy sprzedaży
    > konsumenckiej
    > (a o takiej piszesz, dobrze rozumiem?)

    Niekoniecznie "dobrze". Nigdzie nie napisał, że prowadzi DG. Na
    sprzedaż konsumencką wskazuje *tylko* słowo "klient".