    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Teoretyczne pytanie co do zwrotu kosztów wysyłki.
    Date: Tue, 20 Jun 2006 22:02:49 +0200

    On Tue, 20 Jun 2006, Paweł wrote:

    > Witam. Reklamowałem swój towar na jednej z ogłoszeniowych grup dyskusyjnych.
    > Odezwał się do mnie klient na gg. Chciał kupić towar. Powiedziałem mu, żeby
    > zalicytował na aukcji allegro. On nie miał konta i poprosił aby mu wysłać za
    > pobraniem. Paczki niestety nie odebrał. Straciłem 10zł. Nie chodzi mi jednak
    > o pieniądze tylko o hamstwo tego klienta.

    Moim zdaniem układ jest prosty: ustawa daje przy sprzedaży konsumenckiej
    (a o takiej piszesz, dobrze rozumiem?) *bezwzględne* prawo do zwrotu
    towaru nabytego wysyłkowo.
    Na końcu poprzedniego zdania jest kropka ;)
    Zwrócił ci ten towar w dość... hm... szczególny sposób!
    Moim zdaniem - miał prawo.

    I żeby jasność była - bezwzględne prawo do zwrotu ze zwrotem całości
    zapłaconej kwoty *wraz* z kwotą przesyłki jeśli zrezygnuje z zakupu,
    tak stanowi prawo.
    I IMO *nic* więcej.
    Czyli negatywa na allegro może załapać :>

    I to jest różnica między sprzdażą "przez allegro" i "bez allegro".

    > Czy z racji zgodnego oświadczenia stron co do postanowień kupna-sprzedaży

    Zaraz oberwę ;) ale ja ze standardowym pytaniem: a jakbyś zawarł
    umowę że jak kontrahent czegoś nie dopełni to mozesz go zastrzelić,
    to będziesz mieć prawo dochodzenia swojego "prawa z umowy" przed
    sądem? ;)
    Przecież prawo do rezygnacji z towaru przy konsumenckiej sprzedaży
    wysyłkowej jest ustawowo bezwzględne.
    Czyli postanowienia umowy sprzeczne z tym zapisem są nieważne.

    > został podany adres do wysyłki itp). Wg mnie umowa została zawarta a on nie
    > wywiązał się ze swojego zobowiązania (odebranie paczki i zapłata ceny).
    > Co wy o tym sądzicie?

    ...że jak powie że skorzystał ze swojego uprawnienia do zwrotu towaru
    poprzez jego nieodebranie od przewoźnika to leżysz i kwiczysz :|

    FYI: mnie nie dziwi że część sprzedawców na allegro wystawia komentarze
    w 10. dniu od sprzedaży (a raczej wystawienia komentarza przez
    kupującego, stanowiącego dowód odebrania towaru :)).

    pozdrowienia, Gotfryd