  • 11. Data: 2008-03-12 16:08:14
    Temat: Re: Tajemnica bankowa na niby :)
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >czy nie powinna wskazać w aktach skąd ma
    >informację

    patrz niżej

    >informację, która mogła byc dostępna tylko z banku? Dziwne nie jest
    >to, że maja wgląd na konta bankowe tylko że w tym przypadku najpierw
    >maja numer konta i dopiero występuja formalnie z zapytaniem do banku o
    >transakcje na tym koncie.

    Działania operacyjno-rozpoznawcze są ogólnie unormowane w rzeczonej ustawie
    i stanowią odrębny od kpk, poufny obszar działań. Tak więc nie oczekuj, że
    się zapoznasz z materiałami. Ustawa zapewnia ochronę metod i środków,
    zerknij do tych przepisów. Nie narusza to Twoich praw, bo te dane nie są
    dowodami, a te które są dowodami znajdują się w zwykłuch aktach
    postępowania, które poznasz/ałeś.

  • 12. Data: 2008-03-12 16:14:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO bank powinien odmówić udzielenia informacji policjantowi.
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2008-03-12 16:24:48
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 12 Mar 2008 17:14:29 +0100, 666 napisał(a):

    > IMHO bank powinien odmówić udzielenia informacji policjantowi.

    imho numer konta nie powinien byc objety tajemnica bankowa.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2008-03-12 16:25:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tajemnica bankowa na niby" A czego się spodziewałeś, że tej tajemnicy nie
    można podważyć..?
    Nie znam takich informacji, które *prawnie* byłyby *bezwzględnie*
    chronione przed państwowymi organami. Ustawodawca przecież nie stworzyłby
    prawa zamykającego drogę organom państwa.
    Przed służbami prawo nie chroni bezwzględnie niczego w moim przekonani.
    Jedne dane są na wyciągnięcie ręki dla służb, do innych potrzebna jest jakaś
    zgoda (trudniejsza czy łatwiejsza w uzyskaniu) czy określona przesłanaka.
    Jednakże zawsze można wskazać taką sytuację, w której przy pozyskaniu danych
    nie będzie działac ochrona przed pewnymi organami. Wystarczy przejżeć Ustawę
    o Policji, ABW czy kpk.

  • 15. Data: 2008-03-12 16:25:47
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > IMHO bank powinien odmówić udzielenia informacji policjantowi.

    Ustawa o Policji się kłania.

  • 16. Data: 2008-03-12 16:26:09
    Od: r...@g...com

    On 12 Mar, 17:08, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    > zerknij do tych przepisów. Nie narusza to Twoich praw, bo te dane nie są
    > dowodami, a te które są dowodami znajdują się w zwykłuch aktach

    Zgadzam się, że metodologii działań się nie ujawnia. Ale w takim razie
    ciekaw jestem jak w praktyce ustalili konto które nie funkcjonuje i
    nigdy nie było podane.

    Współpraca z bankiem wydaje się konieczna. To dlaczego nie pokazuja
    tego zapytania do banku, a pokazuja kolejne... (?)
    obserwując z zewnątrz widać, że musieli miec kontakt z bankiem 2 razy
    - dlaczego pierwsze zapytanie miałoby byc poufne a drugie jawne dla
    stron postepowania?
    czy mam prawo wyjaśnić skąd policja miała taka informację, czy
    zapytanie do banku skąd osoba trzecia (policja) weszła w posiadabnie
    numeru konta. skoro jest tajemnica bankowa i tajemnica danych
    osobowych to jednak chciałbym wiedzieć jak to ustalili, maja z
    powietrza "numer konta". Metodologia działan to jedno, ale chociaz aby
    "ukryć" ta metodologię mogliby pokazać jawne zapytanie o numer konta,
    bo tak to nie wiadomo skąd go mają, a to samo w sobie jest pewnym
    ustaleniem działań niejawnych...

    .

  • 17. Data: 2008-03-12 16:31:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote
    >Współpraca z bankiem wydaje się konieczna. To dlaczego nie pokazuja
    >tego zapytania do banku, a pokazuja kolejne... (?)

    Bo materiałów z działań operacyjnych z zasady się nie ujawnia. Drugie
    zapytanie mogło już być dokonane w ramach postępowania przygotowawczego w
    oparciu o kpk i znalazło się w "oficjalnych" aktach. Zresztą nawet nie wiemy
    czy właśnie tak było, bo to tylko domysły tu na grupie.

  • 18. Data: 2008-03-12 16:34:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote
    >czy nie zostało przy okazji złamane
    >prawo bankowe - wlasnie tajemnicy bankowej. lub ewentualnie prawo do
    >tajemnicy danych personalnych?

    nie. Ustawa zezwala na pozyskanie takich danych.

  • 19. Data: 2008-03-12 16:37:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Skoro numer telefonu mozna zastrzec, to dlaczego nalezy ujawniac numery kont?
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2008-03-12 16:52:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    A po co konta w Twojej sprawie?
    Chodziło o ustalenie Twojego majątku czy tego, że jednak spółka działała
    (były operacje z tym związane)?