  • 1. Data: 2008-03-12 14:37:33
    Temat: Tajemnica bankowa na niby :)
    Od: r...@g...com

    Policja ma możliwość sprawdzenia wszystkich banków i zna numery kont
    osoby podejrzanej. Jak juz takie coś ma to występuje do banku o
    ujawnienie transakcji na koncie. Pytanie teraz za 100 pkt skąd policja
    ma te "wstępne" dane czyli numery kont?

    To że ma nie ulega watpliwośći bo ustaliła nawet nieużywane konto i
    nawet nieaktywne bo nie została wysłana umowa (dotyczy konta stricte
    internetowego).

    Zadziwia mnie skąd maja taką informację, czy występuja do wszystkich
    banków i się pytają czy dana osoba posiada konto, czy mają jakiś
    dostęp do listy kont?

    Dopiero później występuja do banku i się np. dowiadują, że konto jest
    nawet nieaktywne...
    Nic w aktach sprawy nie ma jak ustalili konto, które nigdy nie byłio w
    uzyciu bo jest nawet zablokowane do czasu otrzymania podpisanej umowy.

    Może ktoś wie jak to wygląda od kuchni, bo to zaiste bardzo dziwne.
    czyżby dwa razy występowali do banku o ujawnienie najpierw numeru
    konta a później transakcji? Nawet gdyby tak to i ta pierwsza czynność
    powinna być w aktach, a nie ma. Jest tylko notatka policaja, że
    ustalił takie dwa numery kont, ale nie wiadomo skąd i jak???

  • 2. Data: 2008-03-12 15:06:41
    Temat: Re: Tajemnica bankowa na niby :)
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    To proste. Sa informacje operacyjne. Jesli chcesz jednak miec z nich dowod w
    sensie procesowym to musisz to zrobic zgodnie z procedurami - czyli uzyskac
    zgode uprawnionego na dostep do informacji objetych tajemnica bankowa,
    uzyskac uchylenie przez sad, albo postawic zarzut i miec ja uchylona niejako
    z mocy prawa.

    Cezar

  • 3. Data: 2008-03-12 15:14:53
    Od: r...@g...com

    On 12 Mar, 16:06, "Cezar" <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > uzyskac uchylenie przez sad, albo postawic zarzut i miec ja uchylona niejako

    tylko że akurat ustalenie operacyjne polegajace na podaniu numeru
    konta bankowego, które nigdy nie było w uzyciu może okazać się
    przestępstwem - złamaniem tajemnicy bankowej. Jesli nigdy nie podałem
    tego numeru (konto jest nawet nieaktywne) to skąd policja go mogła
    miec? tylko z banku. I pytanie czy nie zostało przy okazji złamane
    prawo bankowe - wlasnie tajemnicy bankowej. lub ewentualnie prawo do
    tajemnicy danych personalnych?

  • 4. Data: 2008-03-12 15:24:37
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]

    miec? tylko z banku. I pytanie czy nie zostało przy okazji złamane
    prawo bankowe - wlasnie tajemnicy bankowej. lub ewentualnie prawo do

    Pewnie polowa dzialan operacyjnych polega na lamaniu prawa. Tylko, ze po
    pierwsze slad po nich jest raczej zaden lub marny, a po drugie nikomu (w
    sensie samych organow) nie zalezy zeby scigac takie czyny.

    Cezar

  • 5. Data: 2008-03-12 15:41:30
    Od: r...@g...com

    On 12 Mar, 16:24, "Cezar" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pierwsze slad po nich jest raczej zaden lub marny, a po drugie nikomu (w
    > sensie samych organow) nie zalezy zeby scigac takie czyny.

    nadkomisarz to jaki szczebel w policji?
    mam dowody że taki nadkomiarz kryje pewną grupe przestepczą i szuka
    haków na tych którzy coś wiedzą. Ale w tej chwili juz CBS prowadzi
    śledztwo w sprawie tej grupy (CBŚ z dwóch regionów) , natomiast ten
    policaj cały czas robi swoje - stare układy peerelowskie

  • 6. Data: 2008-03-12 15:42:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote
    >tylko że akurat ustalenie operacyjne polegajace na >podaniu numeru
    >konta bankowego, które nigdy nie było w uzyciu może okazać się
    >przestępstwem - złamaniem tajemnicy bankowej.

    Żadne tam przestępstwo. Policja może takie dane pobierać i tajemnica bankowa
    nie działa. Robi to w ramach działań operacyjnych, polecam rozdział
    Uprawnienia z Ustawy o Policji, tam jest podstawa prawna takich działań.

  • 7. Data: 2008-03-12 15:43:31
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    nadkomisarz to jaki szczebel w policji?

    w MO nazywalby sie kapitan

[...]

    Stary wyluzuj, myslalem ze podyskutujemy na spokojnie
    nie wesz czasem kto ubił JFK ?

    Cezar

  • 8. Data: 2008-03-12 15:43:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote in
    >nadkomisarz to jaki szczebel w policji?

    oficer. porównywalny z porucznikiem w wojsku.

  • 9. Data: 2008-03-12 15:44:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    z kapitanem dokładniej

  • 10. Data: 2008-03-12 15:58:23
    Od: r...@g...com

    On 12 Mar, 16:42, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > nie działa. Robi to w ramach działań operacyjnych, polecam rozdział
    > Uprawnienia z Ustawy o Policji, tam jest podstawa prawna takich działań.

    Dzięki poszukam w tym miejscu. tylko że takie ustalenie moim zdaniem
    jest jednak korzystaniem z tajemnicy bankowej, takie uprawnienia
    uważam że policja ma, ale czy nie powinna wskazać w aktach skąd ma
    informację, która mogła byc dostępna tylko z banku? Dziwne nie jest
    to, że maja wgląd na konta bankowe tylko że w tym przypadku najpierw
    maja numer konta i dopiero występuja formalnie z zapytaniem do banku o
    transakcje na tym koncie.

    Występowaliby dwa razy do tego banku i tylko ostatnie zapytanie by się
    znalazło w aktach?

    Nie bardzo rozumiem jak ta procedura wygląda , coś watpię aby
    występowali dwa razy, inna możliwość to, że policja ma dostęp do
    wszystkich rachunków w postaci numer i właściciel a dopiero jak chce
    ustalić transakcje na koncie to wnioskuje do banku o udzielenie takich
    informacji(?).