  • 1. Data: 2008-03-12 12:25:33
    Temat: alimenty po 25 rż
    Od: l...@v...pl

    Czy mogę nadal prowadzić egzekucję komorniczą o alimenty jeśli mam ukończone 15
    r.ż ? Jeśli nadal sytuacja stan faktyczny uzasadnia świadczenie ? Chyba tylko
    Sąd może zwolnić dłużnika od obowiązku no chyba ze ja wcześniej sam to zrobie

  • 2. Data: 2008-03-12 13:59:00
    Temat: Re: alimenty po 25 rż
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Zdecyduj się czy masz 15 czy 25 lat.

  • 3. Data: 2008-03-12 14:05:08
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > Sąd może zwolnić dłużnika od obowiązku no chyba ze ja wcześniej sam to zrobie

    25 przepraszam za szybko napisałem

  • 4. Data: 2008-03-12 14:19:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:

    > 25 przepraszam za szybko napisałem

    Nieważne ile masz lat. Ważne jest, czy jesteś w stanie sam się
    utrzymać. Jeśli się uczysz (i nie przeciągasz tego niepotrzebnie), to
    alimenty - co do zasady - się należą. Jeśli już się nie uczysz, i
    pracujesz, albo nie pracujesz, bo Ci się nie chce - alimenty się nie należą.

    W praktyce możesz prowadzić egzekucję aż do momentu, kiedy dłużnik
    stwierdzi, że Ci się nie należy i złoży wniosek do sądu o stwierdzenie
    wygaśnięcia obowiązku alimentacyjnego. Może to zrobić z datą przeszłą.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-03-12 14:25:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Nieważne ile masz lat. Ważne jest, czy jesteś w stanie sam się utrzymać.
    > Jeśli się uczysz (i nie przeciągasz tego niepotrzebnie), to alimenty - co
    > do zasady - się należą.

    Kończy jedną szkołę i idzie do kolejnej i tak dalej. I co wtedy?

  • 6. Data: 2008-03-12 14:39:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Kończy jedną szkołę i idzie do kolejnej i tak dalej. I co wtedy?

    Trzeba by zernkąć do orzecznictwa w tej sprawie, myślę, że ukończenie
    jednych studiów uprawnia już do samodzielnego utrzymywania sie. Z
    pewnością uczenie się samo przez się nie oznacza obowiązku
    alimentacyjnego, taką sprawę każdorazowo oceni sąd, nie sądzę, aby
    przyznał alimenty 30-latkowi, bo robi trzeci fakultet, czy doktorowi, bo
    się habilituje :)

    Domyślnie można zatem założyć, że nieprzerwany ciąg nauki od szkoły
    podstawowej do magistra upoważnia do alimentów, a wszelkiego rodzaju
    opóźnienia, dodatkowe szkoły, są już do rozważenia przez sąd.