  • Data: 2018-09-27 14:34:21
    Temat: Re: Tajemnica adwokacka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5babf9c4$0$501$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 26-09-18 o 22:53, Kviat pisze:

    >Dostajesz wezwanie bez postanowienia o zwolnieniu, to dzwonisz i
    >pytasz.
    >Czasem się dogadujesz z przesłuchującym faktycznie, że Ci
    >postanowienie
    >doręczy podczas przesłuchania. Ale jeśli nie chcesz się dogadać, to
    >czekasz na postanowienie i składasz zażalenie.

    Ja sie nie chce dogadac ?
    Ja tam mysle, ze czesto uszlysze "przez telefon nie mozemy nic
    powiedziec - prosze przyjsc".

    >Jeśli prowadzący wie, ze jesteś chroniony tajemnicą, to postanowienie
    >dołącza do wezwania. I wówczas albo przychodzisz, albo żalisz się.

    A jak z terminem ? Decyzja, to powinna miec czas do uprawomocnienia
    sie,
    ale jak widac na innym przykladzie - prokurator wnioskuje o areszt,
    sad sie zgadza,
    a podejrzany moze zazalenie na decyzje sadu zlozyc, ale juz z aresztu.

    >Prokurator osobiście i tak rzadko przesłuchuje świadków, by
    >ewentualnie
    >mógł "do protokołu" kogoś zwolnić. Zmiana ogranicza przesyłanie akt
    >pomiędzy prokuratorem i sadem, co zawsze tamuje bieg czynności.
    >Przeważnie nikt się na to nie żali.

    Moze dlatego, ze sad rzadko zwalnia adwokata czy dziennikarza ?

    J.