  • Data: 2018-09-27 00:54:03
    Temat: Re: Tajemnica adwokacka
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Dostajesz wezwanie bez postanowienia o zwolnieniu, to dzwonisz i pytasz.

    O co?
    Mam się pytać, czemu nie dostałem wezwania bez postanowienia o
    zwolnienie z tajemnicy?
    To trochę zabawne...

    > Czasem się dogadujesz z przesłuchującym faktycznie, że Ci postanowienie
    > doręczy podczas przesłuchania.

    Że co?
    Mam się dogadywać z prokuratorem, żeby łaskawie dał postanowienie o
    zwolnieniu z tajemnicy podczas przesłuchania, a nie przed?
    To żart, tak?

    > Ale jeśli nie chcesz się dogadać, to
    > czekasz na postanowienie i składasz zażalenie.

    Tak, to faktycznie przyśpieszy postępowanie. Brawo.

    > Jeśli prowadzący wie, ze jesteś chroniony tajemnicą, to postanowienie
    > dołącza do wezwania. I wówczas albo przychodzisz,

    :):)
    Już widzę adwokata, który z własnej woli godzi się na postanowienie
    ziobroprokuratora o zwolnieniu z tajemnicy i idzie. Nawet nie tyle co
    idzie. Bierze rozpęd i biegnie.

    > albo żalisz się.

    Tak, to faktycznie przyśpieszy postępowanie. Brawo.

    > Prokurator osobiście i tak rzadko przesłuchuje świadków, by ewentualnie
    > mógł "do protokołu" kogoś zwolnić. Zmiana ogranicza przesyłanie akt
    > pomiędzy prokuratorem i sadem,

    :):)

    > co zawsze tamuje bieg czynności.
    > Przeważnie nikt się na to nie żali.

    Na co się nie żali?
    Na to, że prokurator zwalnia z tajemnicy?
    Jak ktoś miał się na to żalić, skoro do tej pory prokurator nie miał
    takich uprawnień?
    Tak, faktycznie, teraz te zażalenia na pewno przyśpieszą postępowanie.
    OMG...

    Pozdrawiam
    Piotr