  • 11. Data: 2004-01-26 09:13:04
    Temat: TK... (też: Wapark - chyba znakow nie zna)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "SinusX" <(nospam)sinusx@wp.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:bv07ts$i75$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >+
    >+ Jeśli to jest w ramach strefy ograniczonego postoju (pewnie jest, ale nie
    >+ znam dokładnie organizacji ruchu w Warszawie), to generalnie nie wolno
    >+ parkować poza miejscami do tego wyznaczonymi, co wynika z § 29 Rozp. Min.
    >+ Infr. oraz Spr. Wewn. i Adm. z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    >+ sygnałów drogowych.

    Jakby było tak jak piszesz to NA PEWNO kwalifikowałoby się do
    podważenia przed TK: rozporządzenie nie może ustanawiać
    ograniczeń obywatelom, podatków nakładać itp !
    Co najwyżej może *precyzować* obowiązki ustawowe.

    Ale coś mi się zdaje że prawa do ograniczania obywatelowi praw :)
    w zakresie innym niż regulacja ruchu na drodze (a więc nie w czymś
    "większym", jak strefa !) minister nie ma. Może "rozporządzać"
    stawianiem znaków które dotyczą *drogi* - czyli co najmniej na
    końcach owej drogi musi postawić znaki, aby owo "rozporządzenie
    wolnością" :) było skuteczne.

    Wg stanu prawnego obowiązującego na moim HDD oczywiście zakaz
    JEST i OBOWIĄZUJE, ale to dlatego że zapisany jest w ustawie
    potocznie nazywanej Kodeksem Drogowym art. 49.1.4, a nie
    w rozporządzeniu !
    :)

    Stanowczo protestuję przeciwko takiemu "upoważnianiu ministrów"
    dlatego, że TK wypowiadał się np. w kwestii podatku VAT: skoro
    w (starej) ustawie był zapis kiedy obowiązuje faktura to MF
    nie miał prawa tego zmieniać rozporządzeniem i kropka: skończyło
    się tak że przepis przeniesiono do ustawy i już jest dobrze ;]

    AFAIK tak samo jest ze zwolnieniami: konstrukcja że MF wydaje
    listę towarów/usług/... które nie podlegają zwolnieniu jest
    NIEDOPUSZCZALNA: natomiast dopuszczalna jest metoda wyłączenia
    ze zwolnienia wszystkich (w ustawie) a wyłączenie od wyłączenia
    wybranych :] przez ministra... (ano, w samej ustawie o VAT
    jest potrójne wyłączenie :], w rozporządzeniach są wyłączenia
    od tych wyłączeń ustawowych :>)

    >+ Tak więc jeśli stałeś poza znakiem drogowym
    >+ oznaczającym parking, to wówczas powinieneś dostać mandat karny,

    ...a tu to nie protestuję :)

    Natomiast sama sprawa czy znak INFORMACYJNY ("strefa") może
    pociągać za sobą skutki karne ma być przedmiotem rozważań TK:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1126&
    dok=1126.6.3.2.3.3.0.1.htm

    Niewykluczone że przepis o "strefie" okaże się być martwy dlatego
    że *oznaczenia* stref okażą się być bezprawne :)

    [...]
    >+ Musisz więc rozważyć, co Ci się bardziej opłaca.

    Poczekać co TK powie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-01-26 10:47:32
    Temat: Re: TK a znaki - bylo: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, kam wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > IMO sprawa aż tak oczywista nie jest :), niemnej ze względu na fakt
    >+ > że od znaku zależą *wtórne* zakazy ("ograniczać obywatela można
    >+ > tylko ustawą") oraz nakazy (to co poprzednio w odniesieniu do kar)
    >+ > szanse że TK uzna przekroczenie uprawnień IMHO są :)
    >+
    >+ Pewnie są, z drugiej strony czy ustalać znaczenie znaków ustawą?

    To ostrzejsze postawienia sprawy :)
    Łagodniejsze sprowadza się do przeniesienia znaku "strefa zamieszkania"
    (ale nie jakiejś pozaustawowej "strefy ograniczonego postoju" !) do
    znaków nakazu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-01-26 10:49:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    >że od znaku zależą *wtórne* zakazy
    Np. jakie ?

    >szanse że TK uzna przekroczenie uprawnień IMHO są :)
    Wyjaśnisz kto przekroczył swoje uprawnienia i w jakiej kwestii ?

    Artur Golański

  • 14. Data: 2004-01-26 13:02:07
    Temat: Re: TK... (też: Wapark - chyba znakow nie zna)
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Poczekać co TK powie :)

    no cóż.. Trybunał Konstytucyjny postanowił odroczył ogłoszenie wyroku w
    sprawie na wtorek 27 stycznia 2004 r. (wtorek), godzina 15.00.

    KG

  • 15. Data: 2004-01-26 17:51:14
    Temat: Re: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedys w prasie czytalem, ze parkowanie na terenie strefy POZA
    > miejscem wyznaczonym nie uprawnia do nie wnoszenia oplat za
    > parkowanie.

    No ale to by było czerpanie korzyści majątkowej z cudzego wykroczenia.

  • 16. Data: 2004-01-26 17:55:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wapark (firma)+opłata+za złe parkowanie czy wszystko ci się zgadza ?
    > Pomieszałeś groch z kapustą ;-D
    > Za parkowanie w "strefie ograniczonego postoju" poza miejscami do tego
    > wyznaczonymi NIE pobiera się opłat (i to przez podobnych WAPARK-owi),
    > ale karze się MK przez uprawnione organy. [...]

    No właśnie! I nic tym razem nie pomieszałem. Biorę pod uwagę fakt, że jak
    gość odmówi zapłacenia opłaty argumentując, że stał poza parkingiem (co
    moim zdaniem byłoby uzasadnione), to WAPARK po najmniejszej linii oporu
    nzłoży zawiadomienie o wykroczeniu. Mają na to rok od faktu, więc pewnie
    zdążą. Dokumentem pewnie będzie fotografia.

  • 17. Data: 2004-01-26 18:36:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > ograniczeń obywatelom, podatków nakładać itp !
    > Co najwyżej może *precyzować* obowiązki ustawowe. [...]

    No to zażal się na znak zakazu zatrzymywania i postoju postawiony na
    ulicy, bo to, że tam nie można się zatrzymywać wynika z tego samego
    rozporządzenia. Z niczego innego. To samo z wszelkimi zakazami, bo
    znaczenie tych znaków opisano właśnie w tym rozporządzeniu, a nie w żadnej
    ustawie. Delegację ustawową do rozporządzenia daje prawo o Ruchu Drogowym.

    > ...a tu to nie protestuję :)
    >
    > Natomiast sama sprawa czy znak INFORMACYJNY ("strefa") może
    > pociągać za sobą skutki karne ma być przedmiotem rozważań TK:

    No to ustalmy jaki tam jest znak. Bo u nas postawili znaki "strefa
    ograniczonego postoju", a na wszystkich znakach parkingów dodali płatny. A
    tam jakie mają znaki?

  • 18. Data: 2004-01-26 20:13:37
    Od: b...@o...pl

    > NSA to nie ma nic do tego, a dzisiaj zdaje się ma być orzeczenie TK

    ale ty madry jestes, no no. :)

    http://www.radiokolor.com.pl/warszawa2.asp?ID=556&AS
    P6TQJYUN3KL5P

    http://www.wprost.pl/ar/?O=4889&C=57

    NSA nie ma nic do tego? to dlaczego o tym napisali? :P

  • 19. Data: 2004-01-26 20:20:59
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    polecam takze ten link KG: http://www.gazetasamorzadu.infor.pl/2000/22-
    23/monitor/ustalanie.html

  • 20. Data: 2004-01-26 20:43:53
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    b...@o...pl wrote:
    > ale ty madry jestes, no no. :)
    >
    > http://www.radiokolor.com.pl/warszawa2.asp?ID=556&AS
    P6TQJYUN3KL5P

    w jaki sposób NSA odniósł się do kwestii mandatu (sankcji karnej) za
    niezastosowanie się do znaku?

    > http://www.wprost.pl/ar/?O=4889&C=57

    a co to ma wspólnego z opłatami za parkowanie?

    > NSA nie ma nic do tego? to dlaczego o tym napisali? :P

    o czym?

    KG