  • 21. Data: 2009-06-04 20:38:45
    Temat: Re: Szpiegowanie za pomocą kamery
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "u" <...@w...yz> napisał w wiadomości
    news:h08gh6$l4j$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "iUSTINE" <o...@j...cy> napisał w wiadomości
    >
    > Dzieci się bawią.Opierdolić.
    > Przypilnuj i następnym razem utnij kamerkę
    > Dzieciak kupi w markecie następną

    Dokładnie. Na policję nie pójdzie, a jak się zacznie stawiać to...

  • 22. Data: 2009-06-04 20:56:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "iUSTINE" <o...@j...cy> napisał w wiadomości

    Opisany przez Ciebie czyn polegający na "podglądaniu": za pomocą kamery
    stanowi przestępstwo opisane w art. 267§2 kk. Ściganie sprawcy następuje na
    wniosek pokrzywdzonego. Nie jest istotnym, czy sprawca za pośrednictwem
    urządzenia zdobył jakąkolwiek informację, ważnym jest, by wykazać, że
    kamerę tę opuszczał w celu uzyskania informacji. A zatem nie będzie
    stanowić przestępstwa czyn polegający na przypadkowym nagraniu sytuacji
    wewnątrz domu podczas monitoringu kamerą parkingu samochodowego.

    Od praktycznej strony, to są generalnie dwa rozwiązania. Udać się do
    rodziców dowcipnisia, by to załatwili we własnym zakresie lub powiadomić
    Policję. Pierwszy sposób wbrew pozorom może się okazać skuteczniejszy, bo
    rodzice nie będą się bawili w jakieś skomplikowane dowodzenie winy, tylko
    złoją skórę sprawcy i zabiorą kieszonkowe. W wypadku Policji udowodnienie
    konkretnej osobie sprawstwa po czasie może być nieco skomplikowane.

  • 23. Data: 2009-06-05 13:04:33
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 22:15:06 +0200, andreas napisał(a):

    > Jakie prawo złamali "szpiegujący"? Konkretny przepis proszę.

    Prawo do ochrony prywatności - 23 kc

    Henry

  • 24. Data: 2009-06-05 13:38:03
    Od: r...@m...com

    > Użytkownik "iUSTINE" <o...@j...cy> napisał w wiadomości
    >

    > Opisany przez Ciebie czyn polegający na "podglądaniu": za pomocą kamery
    > stanowi przestępstwo opisane w art. 267§2 kk.

    Dopóki kamera znajduje poza cudzą własnością prywatną (poza lokalem, posesją)
    to przestępstwa nie ma.

> [...]
    > stanowić przestępstwa czyn polegający na przypadkowym nagraniu sytuacji
    > wewnątrz domu podczas monitoringu kamerą parkingu samochodowego.

    Możnaby to samo nagranie zrobić kamera z dużym zoomem optycznym, z okna z
    bloku naprzeciwko.

  • 25. Data: 2009-06-05 13:39:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    r...@m...com pisze:

    > Dopóki kamera znajduje poza cudzą własnością prywatną (poza lokalem, posesją)
    > to przestępstwa nie ma.

    Nieprawda.

    > Możnaby to samo nagranie zrobić kamera z dużym zoomem optycznym, z okna z
    > bloku naprzeciwko.

    Możnaby.

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-06-05 14:16:56
    Od: r...@m...com

    > Nieprawda.

    Uzasadnij.

  • 27. Data: 2009-06-06 04:24:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@m...com pisze:

    > Uzasadnij.

    Różnicą jest cel działania, który w tym przypadku łatwo udowodnić.

  • 28. Data: 2009-06-06 18:50:46
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:11w27uv6umdat$.sor39o5cp8i0.dlg@40tude.net...

    > Prawo do ochrony prywatności - 23 kc

    Czyjej?

    --
    andreas

  • 29. Data: 2009-06-10 15:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jun 2009, Henry(k) wrote:

    > Prawo do ochrony prywatności - 23 kc

    Znaczy że nie wolno komuś włazić na balkon *w celu* naruszania
    jego prywatności/podglądanie?
    To to OK - ale to jest argument stojący dokładnie w poprzek
    Twojej (poprzedniej) tezy.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-06-10 15:17:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jun 2009, s...@m...com wrote:

    > No jak ktoś odda policji komputer czy dysk bez wezwania biegłego eksperta,

    <naiwnie>
    A to oni mają obowiązek się spytać, czy odda?
    <\naiwnie>

    pzdr, Gotfryd