  • 1. Data: 2005-09-15 08:28:51
    Temat: Szambo i koniecznosc podlaczenia do kanalizacji
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    Witam,
    od 5 lat mamy dzialke rekracyjno-budowlana nad Jeziorem Bialym.
    Okolo 2 lat temu powstala Spolka Wodno-Sciekowa, niedawno przyslali
    informacje, ze istnieje mozliwosc podlaczenia sie do sieci kanalizacyjnej
    (oczywiscie odplatnie).
    Dodatkowo napisali:
    "wlasciciel posesji, ktory posiada urzadzenia do gromadzenia sciekow
    (szamba), a ma mozliwosc podlaczenia do sieci kanalizacyjnej winien dazyc do
    likwidacji szamba i przylaczenia do sieci kanalizacyjnej"
    i jako podstawe prawna podali:
    - par.34 rozdzialu 7 Rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12
    kwietnia 2002r (Dz.U.Nr 75 poz.690) - zbiorniki na nieczystosci ciekle moga
    byc stosowane na dzialkach budowlanych nie majacych mozliwosci przylaczenia
    do sieci kanalizacyjnej.
    - Pkt 2.2 szczegolowe zasady utrzymywania czystosci i porzadku na terenie
    Gminy Wlodawa ...... z dnia 28.02.2003r. - likwidacja zbiornikow o
    charakterze bezodplywowym (szamba) poprzez podlaczenie sie do istniejacej
    kanalizacji sanitarnej w terminie 8m-cy od wejscia w zycie uchwaly lub
    przekazania do uzytkowania nowych instalacji sanitarnych.

    dodatkowo, jezeli nie wyrazimy zainteresowania do 30 wrzesnia to ... "po tym
    terminie zostanie przeprowadzona kontrola sposobu odprowadzania nieczystosci
    plynnych z udzialem Gminy Wlodawa i Starostwa Powiatowego i wydana
    odpowiednia decyzja administracyjna"

    Czy maja prawo rzadac zaplacenia pewnie paru tysiecy za podlaczenie do
    "nowej" sieci kanalizacji ?? Jest to dla nas dosyc spora kwota zwlaszcza ze
    koszta uzytkowania sieci sa o wiele wieksze niz koszta uzywania wlasnej
    pompy glebinowej jak i wywoz szamba przez okres paru-parunastu lat.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-15 14:46:30
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze koszta uzytkowania sieci sa o wiele wieksze niz koszta uzywania
    > wlasnej pompy glebinowej jak i wywoz szamba przez okres paru-parunastu

    IMHO mogą. Miałem podobny problem. Ale nie umiem Ci podać podstawy
    prawnej.
    Mnie jeszcze straszyli tym że jak zrobią pomiar zanieczyszczenia gleby i
    wyjdzie źle to dolepią karę za zanieczyszczanie środowiska. Szambo było
    stare poniemiekie więc pewnie popuszczało na boki... Podłączenie
    kanalizacji tyle nie kosztuje. Podejdą pod Twoją działkę z rurą na swój
    koszt. Wpuszczą trójnik na granicy działki. Jak sam sobie wykopiesz dziure
    u siebie na działce i położysz rurę kan.( to żadna filozofia ale niestety
    ciężka praca) to będzie Cię kosztować tylko projekt i uzgodnienia . Circa
    1000zł + koszt rur i studzienki na granicy działki.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-09-15 16:29:42
    Od: "GoldSilver" <b...@n...pl>

> [...]
    > (szamba), a ma mozliwosc podlaczenia do sieci kanalizacyjnej winien dazyc
    > do likwidacji szamba i przylaczenia do sieci kanalizacyjnej"
    Jest jeszcze o ile się nie mylę możliwość budowy przydomowej oczyszczalni
    ścieków.
    Są to jakieś osadniki z odpowiednią roślinnością. Co ileś tam lat się wywozi
    osad.
    Nic nie śmierdzi i ładnie wygląda.
    Koszty ponoć wcale nie duże a w dużej części finansowane przez UM jako
    działania pro-ekologiczne (przynajmniej u nas).
    Poszukaj w necie może z dotacją wyjdzie taniej - bo oprócz samej inwestycji
    to praktycznie gratisowe użytkowanie a przy kanalizacji to koszty za ścieki.

  • 4. Data: 2005-09-15 21:34:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym im odpisał, że będziesz dążył. I dąż dalej. Jeśli szambo
    spełnia prawem przewidziane normy, to nie mogą Cię zmusić do jego
    likwidacji. Gdybyś teraz budował, to by Ci nie dali pozwolenia i takie
    znaczenie ma przytoczony przepis.

    Przepisy budowlane co raz się zmieniają. Trudno, by wraz z wejściem
    nowych wymagań burzono i przebudowywano stare budynki.

  • 5. Data: 2005-09-15 21:44:37
    Od: "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl>

> [...]
    >
    > Przepisy budowlane co raz się zmieniają. Trudno, by wraz z wejściem
    > nowych wymagań burzono i przebudowywano stare budynki.

    Mogą go szykanować w taki sposób że naślą na niego kontrole z ochrony
    środowiska. Oni zrobią pomiary zanieczyszczenia gleby w okolicy szamba.
    Jeżeli szambo jest betonowe to różnie z tym może być. Jeżeli pomiary wyjdą
    na ich korzyść (czyli wykażą zaniczyszczenie) to mogą nakazać usunięcie
    nieprawidłowości co może być niemożliwe. Wtedy go mają...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2005-09-15 22:04:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Przepisy budowlane co raz się zmieniają. Trudno, by wraz z wejściem
    > nowych wymagań burzono i przebudowywano stare budynki.

    Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach się kłania. Coś się
    obawiam, że mogą...

    M.