  • 1. Data: 2005-09-15 07:44:05
    Temat: Pomylka bankomatu
    Od: Greg <k...@U...pl>

    Jezeli bankomat ulegnie awarii i wyda komus kwote wieksza niz zadana (i
    ta operacja zostanie niezaksiegowana na koncie) to czy bank ma prawne
    mozliwosci wyegzekwowania tej kwoty od tej osoby ???

  • 2. Data: 2005-09-15 08:06:30
    Temat: Re: Pomylka bankomatu
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 wrz o godzinie 09:44, na pl.soc.prawo, Greg napisał(a):

    > Jezeli bankomat ulegnie awarii i wyda komus kwote wieksza niz zadana (i
    > ta operacja zostanie niezaksiegowana na koncie) to czy bank ma prawne
    > mozliwosci wyegzekwowania tej kwoty od tej osoby ???

    Skąd wiadomo komu bankomat wypłacił za dużo?
    Czyżby w bankomatach już były kasjerki? ;)

    --
    Herbi
    15-09-2005 10:06:29

  • 3. Data: 2005-09-15 08:22:46
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Herbi napisał(a):
    > Skąd wiadomo komu bankomat wypłacił za dużo?
    > Czyżby w bankomatach już były kasjerki? ;)

    A w czym problem? Przeciez poslugujesz sie karta przypisana do twojego
    nazwiska i oznaczona unikatowym identyfikatorem.

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 4. Data: 2005-09-15 08:35:49
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > Jezeli bankomat ulegnie awarii i wyda komus kwote wieksza niz zadana (i ta
    > operacja zostanie niezaksiegowana na koncie) to czy bank ma prawne
    > mozliwosci wyegzekwowania tej kwoty od tej osoby ???

    Moja kolezanka miala nastepujaca sytuacje:
    Wyciagala z bankomatu 50 zl. Bankomat wydal jej 100 zl.
    Byl to bankomat banku PeKaO S.A.
    Na drugi dzien zadzwonila Pani z banku wielce oburzona (chyba pracownica z
    dawnych czasow) dlaczego kolezanka nie zglosila w banku tej systuacji i nie
    oddala 50 zl.
    Kolezanka zasugerowala Pani zeby zmienila ton bo to oni maja burdel i nie
    musi zwracac tych pieniedzy.
    Wtedy pani z banku wrecz blagalnym glosem prosila kolezanke aby oddala te 50
    zl. Kolezanka na drugi dzien oddala. Nie wiem co by bylo jakby tego nie
    zrobila - ale sam jestem ciekaw.

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 5. Data: 2005-09-15 09:00:31
    Od: "Stolat" <cyrax[bez smieci]@go2.pl>

> [...]
    > 50 zl. Kolezanka na drugi dzien oddala. Nie wiem co by bylo jakby tego nie

    Hehe Pani z Banku zle zaladowala kasety z pieniedzmi tj : do kasety gdzie
    powinny byc 50 zl
    dala 100 zl i bankomat wydal jej 100 zl banknot chociaz byl pewien ze to 50
    zl :)
    Generlanie mogla to olac ale Panie/Pani miałyby cieplo . Ciekawe ilu ludzi
    musiala oddzwonic :))))

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2005-09-15 09:01:28
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Mazi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    50
    > zl. Kolezanka na drugi dzien oddala. Nie wiem co by bylo jakby tego nie

    By cokolwiek wyegzekwować musieliby udowodnić, że pieniądze zostały wydane
    ze świadomością tego, że się nie należały. W tym przypadku to ciężkie.. Nie
    musiała wcale przeliczać wydanych przez bankomat pieniędzy tylko zaufać
    maszynie.

    Testowałem podobny przypadek. Firma, z której odszedłem wypłaciła mi
    nienależną pensję (przelewy robili elektronicznie i pomylił im się plik
    wsadowy - wysłali z poprzedniego roku). Jest to nienależne wzbogacenie czy
    jakoś tak. Zanim się zorientowałem, że coś nie tak dużą część wydałem -
    obracałem dużo kartą z limitem kredytowym. W momencie gdy zażądano zwrotu
    podparłem się tym, że pieniędzmi tymi rozporządziłem w sposób nieświadomy.
    To zakończyło sprawę.

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2005-09-15 09:14:11
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Paweł napisał(a):
> [...]
    > podparłem się tym, że pieniędzmi tymi rozporządziłem w sposób nieświadomy.

    Innym na sucho uchodzą i napady na banki, więc to, że przywłaszczyłeś
    sobie pieniądze byłego pracodawcy to chyba nie jest taki wyczyn, żeby
    się tym chwalić...

  • 8. Data: 2005-09-15 09:31:09
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 wrz o godzinie 10:22, na pl.soc.prawo, BbT napisał(a):

    > A w czym problem? Przeciez poslugujesz sie karta przypisana do twojego
    > nazwiska i oznaczona unikatowym identyfikatorem.

    No i co z tego?
    Zauważ że bankomat uległ awarii, wypłata nie została zaksięgowana ....
    Cytat:

    Więc na postawie czego, jak udowodni właściciel bankomatu ze cokolwiek
    konkretna osoba robiła w bankomacie? Przecież system nie zarejestrował
    operacji.

    --
    Herbi
    15-09-2005 11:31:05

  • 9. Data: 2005-09-15 09:43:16
    Od: MariB <m...@w...pl>

> [...]
    > Więc na postawie czego, jak udowodni właściciel bankomatu ze cokolwiek
    > konkretna osoba robiła w bankomacie? Przecież system nie zarejestrował

    To że kwota nie została zaksięgowana nie oznacza, że operacja nie
    została odnotowana. Z tego co wiem, bankomat ma dodatkowy mechanizm
    rejestrujący czas i nominały wypłacanej kwoty. Jest szansa, że w oparciu
    o logowanie tych operacji uda się ustalić, kto wyjmował jakie kwoty.
    Wątek był szeroko omawiany kilka miesięcy temu na pl.biznes.banki.
    Odsyłam do archiwum tej grupy.

    MariB

  • 10. Data: 2005-09-15 09:44:06
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Innym na sucho uchodzą i napady na banki, więc to, że przywłaszczyłeś
    > sobie pieniądze byłego pracodawcy to chyba nie jest taki wyczyn, żeby
    > się tym chwalić...

    Tnij cytaty, odpisuj na temat wątku.

    I daruj sobie swoje przemyślenia. Na szczęście obowiązuje prawo, które
    reguluje przypadki zarówno mój jak i napadu na bank.

    --
    Paweł