  • 121. Data: 2005-05-25 13:19:34
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    lukasz sczygiel napisał(a):

    > Szybko oceniasz ludzi. Niech cie nie dotknie pycha.

    Troche już napisałeś. Dużo to kłamstwa.

    --
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,

  • 122. Data: 2005-05-25 18:46:17
    Od: "m...@v...pl" <m...@v...pl>

    > Ha, byłem tam. Nie jedną dyskusje wygrałem.
    Watpie. Jakos w czasie swej biernej bytnosci na tej grupie nie widzialem Świadka
    Jechowy ktory by jakąś dyskusje wygrał. Ale mozesz wskazac którą to rzekomo
    dyskusje wygrales?

    Wszyscy byli napaleni,
    > oczerniali ŚJ jak tylko mogli(z niektórych to pierwszoplanowi
    > bajkopisarze), ale i takich się uspokajało.
    Ale za to wielu Świadków twierdziło, że coś tam wygrywali, tylko nie potrafili
    wskazac co, z kim, o co i kiedy. No i wszyscy mieli ich krytykantów za
    oszczerców i Bóg jeden wie co jeszcze, tylko znow na pomówieniach się konczyło.

    To tak na marginesie.

    pozdrawiam
    --
    mxmx

  • 123. Data: 2005-05-25 19:16:08
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    m...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > oszczerców i Bóg jeden wie co jeszcze, tylko znow na pomówieniach się konczyło.

    Szukaj pd Damiano
    Hehe.
    MrBean zna.

  • 124. Data: 2005-05-25 19:18:28
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    m...@v...pl napisał(a):

    > Watpie. Jakos w czasie swej biernej bytnosci na tej grupie nie widzialem Świadka
    > Jechowy ktory by jakąś dyskusje wygrał. Ale mozesz wskazac którą to rzekomo
    > dyskusje wygrales?

    Szukajcie , a znajdziecie. Tych postów już raczej nie będzie na grupie
    bo to dawno było.

  • 125. Data: 2005-05-25 19:20:51
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Właśnie, wie może ktoś jak się nazywa ten serwer co ma archiwa grup?

  • 126. Data: 2005-05-25 19:24:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Grandalf [Wed, 25 May 2005 21:20:51 +0200]:

    > Właśnie, wie może ktoś jak się nazywa ten serwer
    > co ma archiwa grup?

    Google ;P Ale tam tez nie bedzie.

    Kira

  • 127. Data: 2005-05-25 19:38:41
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: Grandalf [Wed, 25 May 2005 21:20:51 +0200]:

    > Google ;P Ale tam tez nie bedzie.

    Kiedyś na forum ktoś napisał tylko kiedy to było. Ni pamiętam.

  • 128. Data: 2005-05-25 21:52:34
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Grandalf napisał(a):

    > A dlaczego masz z góry zakładać, że to prawda?
    A dlaczego nie? Sam sobie przeczysz twierdzisz ze SJ nie klamia, maja
    wysoka kulture osobista a tu kazesz mi zakladac ze moga nie mowic
    prawdy. WG. mnie sprawa jest prosta. Jesli czegos nie jestem pewien to
    mowie "wg mnie" albo "wydaje mi sie". A jesli slysze od SJ kategoryczne
    stwierdzenie to po prostu wierze mu.

    > Mądrość jest tam gdzie
    > wielu doradców.

    Zgadzam sie. I Gdybym te informacje uzyskal od jednej osoby albo od osob
    z waskiego grona to bym traktowal je z ostroznoscia.
    A tak nie bylo. 5 lat chodzilem do jednej klasy ze SJ i poznalem go na
    tyle dobrze aby stwierdzic ze nie rozni sie on od innych moich kolegow.
    Znam rowniez jego rodzine. I tez sa tacy jak inni. Nie lepsi ani nie gorsi.

    > No to już chyba rozumiesz.

    Prosze okresl co mam rozumiec?

    > ŚJ nie są doskonali i pozory mogą każdego zmylić. Może i był po 50-tce,
    > ale ŚJ moze od miesiąca.
    Oczywiscie ze moga sie mylic. Nie zabraniam tego nikomu. Ale jesli ktos
    wychodzi
    nauczac przypadkowych ludzi to chyba jest na tyle kompetentny aby mowic
    prawde?
    A to ze mogl byc SJ od miesiaca nie jest wytlumaczeniem tego ze mowil to
    co mowil. Powtorze: jesli nie jestem pewien czegos i jest to moje
    przypuszczenie to wystarczy to zaznaczyc. A on nie tylko stwierdzil to
    dobitnie ale rowniez powtorzyl to parokrotnie.

    > Dla Ciebie dziwna bo nieznasz dobrze Biblii. ŚJ nieprzyjmowanie opierają
    > na Biblii. W ogóle ich wiara jest oparta na Biblii.

    Dobrze. Nie zmuszam nikogo do tranfuzji. To sprawa samych SJ. Tyle ze
    dla mnie jest to dziwne.
    Oswiec mnie czy rowniez nie akceptuja przeszczepow?

    Dlaczego traktuja nauke wybiorczo?
    Wybiorczosc wg. mnie polega na tym ze chetnie korzystaja z
    elektrycznosci produkowanej w elektrowniach jadrowych a neguja wyniki
    datowan metoda wegla c14?
    O teorie ewolucji nawet nie pytam bo dojdziemy do dyskusji na temat
    dlaczego jedne fragmenty biblii nalezy odczytywac doslownie a inne
    alegorycznie.

    > Nie, to nie jest fakt, to jest kłamstwo. Ty jako chrześcijanin
    > powinieneś wiedzieć, że Bóg się brzydzi kłamstwem. No ale kto miał Cię
    > tego nauczyć.

    Powtorze pytanie gdzie widzisz oczernienie/klamstwo?
    A moze uwazasz ze SJ sa jednak lepsi? To stwierdzenie bylo by juz na
    pograniczu pychy (tak mi sie wydaje)

    > Ja nie moge tego ykluczyć, ale może się im to zdarza raz na kilka lat.
    > Na pewno nie czynią tak nałogowo, jak sobie myślisz.

    A jak ja sobie to mysle? I gdzie napisalem ze robia to nalogowo?

    > ....ale o krzyki pomiedzy ktorymi znajduja sie slowa

    > Kolejne bezpodstawne kłamstwo.
    Pozostawie to bez komentarza.

    > Jakoś nie moge w to uwierzyć.
    Nie musisz. Uslyszalem to na wlasne uszy, nie powtarzam plotek.
    > No, ale każdemu się zdarzają pomyłki. Ja
    > zapewne 10 let temu też bym tak powiedział. Wiedze się zdobywa ;-)

    Na tym polega zycie.

    > Oczywiście.

    > Na taką dyskusje można się umówić, to żaden problem.

    > A co, myślałeś, że wystarczy?? Jakby to było takie łatwe to ŚJ w ogóle
    > by nie głosili. Ale jakbyś powiedział, że zaraz masz egzamin to ręcze,
    > że życzyliby Ci powodzenia i odeszli.

    Nie lubie mowic obcym osobom o swoim zyciu.
    W zyczenia nie watpie.
    Sadze ze grzeczne "nie, dziekuje" powinno wystarczyc.

    > To bardzo miło z teściowej strony.

    Tez tak sadze. Nie wiem jakie odniosles wrazenie ale zapewniam cie ze
    inni chrzescijanie tez sa poprostu dobrymi ludzmi.
    > Nigdy

    > Za pierwszym razem nie, ale potem można się domyślić kiedy przyjdą bo
    > chodzą raczej systematycznie(w miare możliwości). Często też na koniec
    > odwiedziń kolejne spotkanie jest zapowiadane.

    No to niestety nie prawda. Gdy wychodza to mowia ze znowu pojawia sie za
    np. miesiac. ale nie pojawiaja sie ani po 4 tygoniach ani po rownym
    miesiacu. czasem tydzien pozniej czasem kilka dni wczesniej i przychodza
    o roznych porach. Zrozum ze dzis mamy telefony i umowic sie na kilka dni
    wczesniej na wizyte to nie problem.
    Mieszkamy na wsi. Jest tu duzo pracy. Taka nagla wizyta caklowicie
    dezorganizuje zycie.
    > To nie pasuje do twojego generalnego "ŚJ

    > Widocznie nie masz pojęcia o ewangelizacji. Czy Jezus zapowiadał swoje
    > wizyty?

    A czy zapowiedzenie wizyty jest czyms nadzwyczajnym?

    Dodam maly komentarz od siebie. Zapytalem kilku obcokrajowcow co sadza o
    SJ. I niezaleznie czy byl to holender czy irlandczyc to reakcja byla
    wrecz identyczna. Machniecie reka i stwierdzenie w rodzaju "daj spokoj z
    nimi". Zapytalem "dlaczego?". Odpowiedz zawsze zaczela sie od "bo
    chodza i zaczepiaja" a potem kilka innych argumentow typu "wciagaja w
    dyskusje, ktorej nie chce", "sa uparci mimo ze nie maja racji" itp.
    Nie chodzi mi o sama dyskusje bo jesli jest poparta konkretnymi
    argumentami to jest ona wartosciowa nawet jesli zaden z dyskutantow nie
    zmieni zdania. Ale zwroc uwage ze nikomu nie podobalo sie to ze nie
    mozna powiedziec "nie, dziekuje" i oczekiwac pozadanego skutku.

  • 129. Data: 2005-05-25 21:53:31
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Grandalf napisał(a):

    > Troche już napisałeś. Dużo to kłamstwa.

    Skoro to klamstwa to nie powinienes miec problemow zeby udowodnic
    prawde. Jakies linki?

  • 130. Data: 2005-05-25 23:10:30
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-24 22:06 Andrzej Lawa napisał(a):

    > Co to za argument? Płatni mordercy też działali w starożytności...
    > Zalegalizować?

    Twój argument jest bezsensowny, bo ja porównałem dwie religie, a Ty
    religię z oczywistym w każdej kulturze przestępstwem.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/