  • 1. Data: 2002-09-03 07:11:24
    Temat: Świadectwo pracy
    Od: "Karolina S" <k...@p...onet.pl>

    Mam poważny problem i licze na szanownych grupowiczów. Zaznaczam, że nie
    jestem stałym grupowiczem ale sprawa jest bardzo pilna.
    Czy pracodawca ma obowiązek wypisać po raz drugi świadectwo pracy (pierwsze
    zostało wyprane i nie chce go uwzględnić nowy pracodawca). Jeśli ma taki
    obowiązek pracodawca to czy jest na to jakiś paragraf, żeby się na niego
    powołać (z byłym pracodawcą rozstałam sie w złej atomosferze).
    Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam grupowiczów

    Karolina

  • 2. Data: 2002-09-03 09:06:27
    Temat: Re: Świadectwo pracy
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Karolina S napisa_(a):

> [...]
    > obowiązek pracodawca to czy jest na to jakiś paragraf, żeby się na niego
    > powołać (z byłym pracodawcą rozstałam sie w złej atomosferze).

    W rozporządzeniu z 15 maja 1996 roku w sprawie szczegółowej treści
    świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania
    (Dz.U. nr 60, poz.282) jest par. 4, który mówi:
    "Kopię świadectwa pracy przechowuje się w aktach osobowych pracownika; w
    uzasadnionych przypadkach pracodawca wydaje odpis tego świadectwa (...)"
    Pozostaje kwestia interpretacji pojęcia "uzasadniony przypadek"...

    KG

  • 3. Data: 2002-09-03 10:31:02
    Od: "Karolina S" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzasadnionych przypadkach pracodawca wydaje odpis tego świadectwa (...)"
    > Pozostaje kwestia interpretacji pojęcia "uzasadniony przypadek"...

    moja wina, że zniszczyłam świadectwo, więc dla pracodawcy raczej nie będzie
    to uzasadniony przypadek :( , a może się mylę??

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 4. Data: 2002-09-03 10:36:04
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > moja wina, że zniszczyłam świadectwo, więc dla pracodawcy raczej nie
    będzie
    > to uzasadniony przypadek :( , a może się mylę??

    moze wystarczy ladnie poprosic o wydanie duplikatu?
    chyba ze poprzedniemu pracodawny zalazlas za skore:-)

    ania

  • 5. Data: 2002-09-03 11:04:05
    Od: "Karolina S" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w wiadomości
    > będzie
    >
    > moze wystarczy ladnie poprosic o wydanie duplikatu?
    > chyba ze poprzedniemu pracodawny zalazlas za skore:-)
    >
    > ania

    w tym cała rzecz, że zalazłam za skóre i co teraz mam zrobić???? :(((

    Pozdr

    Karolina

  • 6. Data: 2002-09-03 11:13:59
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Karolina S napisa_(a):
    > w tym cała rzecz, że zalazłam za skóre i co teraz mam zrobić???? :(((

    Tzn. już Ci odmówił? Jeśli nie to może po prostu poproś. A potem możesz
    się zwrócić choćby do inspekcji pracy, może coś pomogą.

    KG

  • 7. Data: 2002-09-05 10:28:48
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > w tym cała rzecz, że zalazłam za skóre i co teraz mam zrobić???? :(((

    no to nic nie poradze - ja tez mam osobiscie dosyc pracownikow "zalazacych
    za skore"
    probuj tylko powolywac sie na jakies przepisy - moze pip ci pomoze, a jak
    nie - to sie nie dziwie pracodawcy

    ania
    pracodawca po przejsciach z pracownikami - kolejny raz:-(