  • 1. Data: 2002-09-03 04:01:24
    Temat: Problemy z przejsciem.
    Od: "Scorpion" <w...@w...pl>

    M * ****************** K
    i * dom nr. 10 o
    r * ***************** m
    s teren prywatny u
    k ****************** n
    i * dom nr. 12 y
    e ******************
    g * dom nr. 14
    o ******************

    Sprawa wyglada tak:
    Mirskiego i Komuny to sa ulice. Mieszkam w domu nr.14. Jestem zameldowany
    przy ulicy Komuny, a wyjscie z domu mam na Mirskiego.
    Od strony Komuny mam dzialke. Teren prywatny jest to trzymetrowy pas,
    nie ogrodzony umozliwiajacy przejscie z Mirskiego na Komuny. Ten pas nalezy
    do dwoch osob prywatnych. Osoby te najprawdopodobniej, nie zyja, a ich
    spadkobiercy nie wiedza o tej dzialce(poniewaz przez najblizsze 50 lat nikt
    tego terenu, nie grodzil, ani nie dbal o niego). Pewnego dnia wlasciciel
    domu nr. 12
    zagrodzil ten teren bez zgody wlascicieli tymsamym odcinajac mi(czyli nr.
    14)
    dojscie do dzialki znajdujacej sie od stronu ulicy Komuny. Dzwonilem na
    policje, ale mowia, ze nic nie wskuraja, poniewaz zagrodzenie prywatnego
    terenu musial by zglosic wlasciciel, a on najprawdopodobniej, nie zyje, a
    spadkobiercy(jesli takowi sa) nie wiedza o tej dzialce. W tej sytuacji
    wlasciciel domu nr. 12 czuje sie bezkarny. Co robic ?

    Prosze o pomoc.

    Problem drugi :

    Czy aby zastapic w swoim prywatnym domu sciane zewnetrzna nalezy uzyskac
    jakies zezwolenie ? Sciana sie sypala

    Pozdrawiam,
    Scorpion.

  • 2. Data: 2002-09-03 05:27:26
    Temat: Re: Problemy z przejsciem.
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    <ciach>
    > W tej sytuacji
    > wlasciciel domu nr. 12 czuje sie bezkarny. Co robic ?

    a jak myslisz - jakie ma podstawy prawne do zagrodzenia tego terenu ???
    jesli zadne - przed jego ogrodzeniem postaw swoje - jeszcze wyzsze... masz
    do tego takie samo prawo i to Tobie bedzie biegl termin zasiedzenia... w
    zlej wierze co prawda ale zawsze ;)

    pozdr. R.

    PS aha - co do 2 problemu sorry ale nie znam sie na budowlance, R.

  • 3. Data: 2002-09-03 06:30:57
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    [ciach]
    > Czy aby zastapic w swoim prywatnym domu sciane zewnetrzna nalezy
    uzyskac
    > jakies zezwolenie ? Sciana sie sypala

    Na postawienie ogrodzenia (obowiązkowego) terenu prywatnego OD STRONY
    TERENU NIEPRYWATNEGO (drogi, place itp) wymagana jest zgoda Urzędu
    Gminy. O zgodę taką występuje właściciel. Jeżeli więc właściciel
    posesji nr 12 ogrodził posesję od strony drogi to musiał mięć na to
    zgodę - jeżeli nie miał to jest to samowola budowlana.

    A w ogóle to przed podjęciem jakichkolwiek kroków sugerowałbym zajrzeć
    do ksiąg wieczystych - czyje to jest. Po tym - jeżeli nie sąsiada??? -
    samemu zgłosić do sądu zasiedzenie w złej wierze (przez 31lat) i niech
    sąd się martwi.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 4. Data: 2002-09-04 04:19:45
    Temat: Odp: Problemy z przejsciem.
    Od: "Scorpion" <w...@w...pl>

> [...]
    > posesji nr 12 ogrodził posesję od strony drogi to musiał mięć na to
    > zgodę - jeżeli nie miał to jest to samowola budowlana.

    Ale ten pas jest wlasnoscia prywatna. I nie podlega pod wladanie gminy. Ale
    zas wlasciciel 12 jakim prawem bez zgody wlasciciela zagradza teren, i
    uwaza, ze to jego ?

> [...]
    > do ksiąg wieczystych - czyje to jest. Po tym - jeżeli nie sąsiada??? -
    > samemu zgłosić do sądu zasiedzenie w złej wierze (przez 31lat) i niech

    On uwaza, ze kupil ta dzialke od Sadona(operuje nazwiskami). Ma na to
    papiery urzedowe.
    Bylem w Urzedzie, i sprawdzilem wlascicieli tego terenu,
    figuruja tam calkiem dwie inne osoby. Pewnie te papiery ma sfalszowane.

    PS: Czy moglbys bardziej wytlumaczyc te zasiedzenie w zlej wierze ?

    Pozdr,
    Scorpion.

  • 5. Data: 2002-09-04 05:51:03
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scorpion" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bylem w Urzedzie, i sprawdzilem wlascicieli tego terenu,
    > figuruja tam calkiem dwie inne osoby.

    w jakim urzedzie ??? od tego jest sad i KW

    > Pewnie te papiery ma sfalszowane.

    pewnie tak... ale upewnisz sie doopiero po ksiegach...

    > PS: Czy moglbys bardziej wytlumaczyc te zasiedzenie w zlej wierze ?

    zasiedzenie to instytucja prawna umowzliwiajaca nabycie wlasnosci
    nieruchomosci przez jej bezprawnego posiadacza (tak w skrocie...) WARUNKI:
    musisz posiadac (tzn. wladac ziemia) przez okres 30 lat jak mi sie zdaje...
    trzeba by sprawdzic w kc, zla wiara oznacza, ze jestes swiadom iz ta
    nieruchomosc nie jest Twoja i dlatego termin jest dluzszy (przy dobrej
    wierze jest (bylo) to 20 lat)...

    > Pozdr,
    > Scorpion.

    pozdr. Rafal

  • 6. Data: 2002-09-04 16:46:01
    Od: "Scorpion" <w...@w...pl>

    Wczoraj byla u mnie Straz Miejska. Przypomne tylko najwazniejsze watki tej
    sprawy :

    Wlasciciel domu nr. 12 zagrodzil teren prywatny, ktory
    prawnie nie nalezy do niego !!!
    Cwaniak(ten z pod 12) pojechal do Strazy Miejskiej, i powiedzial, ze ma
    zgode ustna od wlasciciela tego terenu.
    I teraz mnie zalatwil !!! Ja dobrze wiem, ze takiej zgody nie ma, i to jest
    stu procentowe !!! Ale Strazy Miejskiej to wystarcza, poniewaz wlasciciel,
    ktory figuruje w ksiegach wieczystych, nie zglasza przestepstwa. A jak
    mowilem wlasciciel nie zyje, a jego spadkobiercy(jezeli sa) o tym terenie,
    nie wiedza. I co poczac ? Pomozcie, ten gnoj odcial mnie od ulicy, teraz
    wyskakuje oknem...

    Szala zlosci sie przelala.

    PS: Policja, i Straz Miejska, nie pomoga bo wlasciciel terenu nie zglasza
    przestepstwa, czyli postawienia plotu na
    jego terenie.

  • 7. Data: 2002-09-05 04:28:04
    Od: "Scorpion" <w...@w...pl>

    > w jakim urzedzie ??? od tego jest sad i KW

    W urzedzie miasta, i zajrzalem do ksiag wieczystych.

    Czytaj moj kolejny post.

    --
    Scorpion
    wuky(at)wp.pl

  • 8. Data: 2002-09-05 12:25:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Scorpion" [...]

    > On uwaza, ze kupil ta dzialke od Sadona(operuje nazwiskami). Ma na to
    > papiery urzedowe.

    "Urzedowy papier" to w tym przypadku powinien byc odpis AKTU NOTARIALNEGO.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-09-06 04:42:59
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    > PS: Policja, i Straz Miejska, nie pomoga bo wlasciciel terenu nie zglasza
    > przestepstwa, czyli postawienia plotu na
    > jego terenie.

    no to moze tak: "superficies solo cedit" - to taka stara rzymska paremia
    oznaczająca zasadę, że to co stoi na gruncie jest z nim związane, czyli
    zburz ogrodzenie i postaw swoje... sasiad zaraz przyleci, ze ktos zniszczyl
    jego wlasnosc (ogrodzenie) tyle tylko, ze ogrodzenie to stanowi wlasnosc
    wlasciciela terenu... wiec nikt nie zglosi przestepstwa... i tylko sasiad
    moze zrobic to samo i tak sobie pojdziecie w koszty nowych ogrodzen i
    wyburzania starych...

    pozdr. Rafal

  • 10. Data: 2002-09-06 10:26:05
    Od: "Scorpion" <w...@w...pl>

    Użytkownik mites3 <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al9bsr$jrk$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > wlasciciela terenu... wiec nikt nie zglosi przestepstwa... i tylko sasiad
    > moze zrobic to samo i tak sobie pojdziecie w koszty nowych ogrodzen i

    Nie ma innego sposobu, niz burzenie jego ogrodzenia ?
    To jest duze ogrodzenie, bedzie troche roboty ?

    Pozdrawiam,
    Scorpion.