  • 1. Data: 2002-09-03 07:05:06
    Temat: UMOWA KONSORCJUM - SZUKAM
    Od: "xaree" <x...@p...onet.pl>

    Jak w temacie. Jeżeli ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podać miejsce w
    sieci lub przesłać na priv. w wersji elektronicznej to byłbym zobowiązany.

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2002-09-04 17:33:01
    Temat: Re: UMOWA KONSORCJUM - SZUKAM
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Tue, 03 Sep 2002 09:05:06 +0200, xaree wrote:

    > Jak w temacie. Je?eli kto? z szanownych grupowiczów móg?by podaae miejsce
    > w sieci lub przes?aae na priv. w wersji elektronicznej to by?bym
    > zobowi?zany.

    Nie jest to umowa jakos specjalnie rozpowszechniona,
    zreszta jezeli zamierzasz sie pakowac w konsorcjum to lepiej pojdz do
    prawnika i z nim to napisz.Byc moze unikniesz sporych klopotow,

    Jezeli mimo wszystko chcesz sprobowac samodzielnie (i nie uda ci sie
    zdobyc nigdzie wzoru) to sprobuj zdobyc gdzies umowe spolki cywilnej i
    odpowiednio ja przerob (konsorcjum to w zasadzie spolka cywilna).

    Wazne jest zeby w umowie bardzo dokladnie okreslic:
    cel w jakim stworzono konsorcjum,
    podzial obowiazkow miedzy uczestnikami konsorcjum,
    zasady wspoldzialania (a w szczegolnosci sposob podejmowania decyzji),
    zasady reprezentacji,
    zasady odpowiedzialnosci za niewykonanie obowiazkow,
    zasady rozliczen,
    kwestie dopuszczalnosci rozwiazania konsorcjum (i tryb postepowania)
    itp.

    w celu wzmocnienia calej tej konstrukcji mozna ustanowic jednego
    konsorcjanta "partnerem wiodacym" i powierzyc mu koordynacje dzialan.

    Wszystko zalezy od tego do czego ta umowa ma sluzyc.

    Jezeli nie jestes na 100 % pewny konsorcjantow, to ja bardzo mocno radze
    pojscie do jakiegos radcy prawnego i spisanie tego porzadnie, pod
    konkretna sytuacje prawna.

    Mysle, ze znacznie mniej bedzie cie to kosztowalo niz ewentualne
    problemy, jakie moga wyniknac, jezeli czegos nie przewidzisz.
    (zreszta nawet jak przewidzisz, to i tak konstrukcja spolki cywilnej w
    sytuacjach konfliktowych nie sprawdza sie najlepiej)

    Jest dosyc ciekawa praca na temat konsorcjum,
    autor Leopold Stecki,
    tytul "Konsorcjum",
    wydanie z 1997 r
    (byae moze jest jakies wznowienie, a jezeli nie to trzeba zajrzec do
    biblioteki)

    Jezeli nie jestes prawnikiem, to nie radze przy tym samodzielnie
    manipulowac (chyba ze jestes na 100% pewny swoich partnerow i wiesz, ze
    cokolwiek bys tam nie napisal, to wszystko bedzie ok, bo zawsze sie
    dogadacie)

    --
    Wojciech