    From: "GrzegorzP" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strzelanie z wiatrowki
    Date: Tue, 7 Oct 2008 16:48:45 +0200

    > Litości!
    >
    > Bez rejestracji (po badaniach psychologicznych i zaświadczeniu o
    > niekaralności) sklepowi nie wolno sprzedać mocniejszej wiatrówki.
    >
    > Nie ma żadnych podstaw do przypuszczania, że ktoś ma wiatrówkę
    > mocniejszą, jeśli nie jest w policyjnym rejestrze.

    Zdziwiłbyś się ;-)
    Ludziom też nie wolno przekraczać dozwolonych prędkości na drogach....

    Poza tym wielu ludzi zakłada sobie mocniejsze sprężyny, bo im się tak
    podoba.
    I o takie przypadek mi chodziło. Z takimi wiatrówkami lepiej w teren nie
    wychodzić.
    O taką pewność mi chodziło.
    A jeśli chodzi o papiery przy sobie, to co powiesz, na to, że np. policjant
    może być niedouczony, albo będzie miał zły dzień i zachce mu się
    zarekwirować wiatrówkę, bo było podejrzenie, że jest ponadlimitowa. Bo np.
    głośno strzela.
    A ekspertyza nie trwa dzień lub dwa. Zanim sprzęt poleży w magazynie to
    minie pół roku.
    Być może w takich przypadkach posiadanie papierów powstrzyma policjanta
    przed głupim zabraniem pukawki.
    To takie dmuchanie na zimne, które nic nie kosztuje.

    pozdrawiam
    Grzegorz